Podpora analýz
Analýzy, metrik a vyhodnocování finančních i nefinančních kritérií projektů, práce lidí a týmů. Module podporuje analýzy související s kvalitou řízení, rozhodování, návrhem řešení a dodávkou služeb.
V rámci podpory analýz jsou podporovány projektové činnosti a evidence, které jsou nezbytné pro efektivní návrh a vývoj nových produktů a softwarových systémů. Modul byl navržen tak, aby usnadnil práci ve firmách, které potřebují zpracovat požadavky pro nový projekt jakéhokoli typu – od technologických celků, přes informační systém, až po díl do auta.
Analýzy jsou úzce integrovány s projektovým řízením a správou požadavků.
Modul poskytuje
- Sběr interních požadavků a dokumentaci vstupních požadavků od zákazníka (vč. regulatorních povinností)
- Analýzu požadavků a jejich rozpad na dílčí požadavky
- Sledovatelnost požadavků
- Správu speciálních znaků (např. vyčlenění požadavků s vlivem na bezpečnost nebo spolehlivost)
- Možnost synchronizace s modelovacím nástrojem Enterprise Architect. Podpora synchronizace požadavků, synchronizace do ArchiMate i SysML modelů.
Analýza požadavků je provázána na produkty a služby z modulu Správa aktiv i na projektové řízení. Je tak přirozenou součástí projektů i vytváří dokumentaci pro nové produkty a služby.
Typy požadavků
V rámci analýzy je možné využívat požadavky podle typu projektu. Systém podporuje:
- Vstupní uživatelské požadavky
- Vnější i vnitřní povinnosti, které musí požadavky splňovat
- Obchodní a projektové požadavky
- Systémové požadavky
- Požadavky na software, hardware i mechanickou část obecně
- Požadavky na testování a kvalitu obecně
Analýza služeb
Modul podporuje evidenci i s ohledem na požadavky standardu ISO 20000. Jeho plnění je dále podpořenou metodikou. V rámci analýzy a evidence služeb modul podporuje:
- Obchodní evidence – Základní evidenci bez podrobností
- Evidence pro ISO 2000 – Evidence služeb pro potřeby správy služeb podle standardu ISO 20000 vyžaduje podrobnější dokumentaci včetně návaznosti služeb na dodavatele a jiné služby.
-
Systémová analýza služeb – Analýza pro potřeby návrhu systémové podpory služeb zejména informačními technologiemi. V této úrovni jde analýza do úrovně popisu datových entit, funkcionalit a rozhraní systémů.
AyMINE používá členění na vrstvy, které umožňuje jednotlivé úrovně dokumentace snadno odlišit.
AyMINE podporuje správu služeb podle ISO 20000 nejenom v oblasti evidence, ale v rámci všech nezbytných procesů.
Analýza jako služba
Analýza v AyMINE je připravena tak, aby sloužila nejenom pro vlastní evidenci služeb, ale i jako nástroj analýzy požadavků. AyMINE tak plně podporuje využití v rámci implementačních projektů.