Řízení úkolů a porad
Správa úkolů, porad, povinností a celého řízení je propojena s metodikou řízení kvality, projektů i běžnými denními agendami
Úkoly pod kontrolou
AyMINE vám poskytne víc, než správu úkolů:
- Propojení úkolů se systémem řízení kvality
- Týmové úkoly podporující spolupráci
- Integraci s informacemi, poradami, projektovými požadavky a dalšími zpracovávanými záznamy
Úkol – nástroj týmové spolupráce
Úkol je v AyMINE chápán ve výrazně obecnějším významu, než např. v MS Outlooku.
Úkol má jeden pracovník na starost, ale od základu je podporována spolupráce – někdo za úkol odpovídá, někdo na něm aktuálně pracuje. Na rozhodnutích, které s úkolem souvisejí, se může podílet řada dalších lidí.
Úkol je uceleným pohledem na celou činnost
Ucelené pojetí činnosti přináší řadu důležitých výhod
- Usnadňuje spolupráci, protože do plnění úkolu přispívá více lidí
- Zjednodušuje kontrolu ze strany vedoucího i interních auditů.
- Odpadá riziko, že se zpracování ztratí v procesu, protože přejde na pracovníka, který má např. dovolenou
Úkoly je možné dělit
Pokud je potřeba, úkoly je samozřejmě možné rozdělit. AyMINE plně podporuje WBS – rozpad úkolů na dílčí části. WBS ale neslouží k tomu, aby se úkol, na kterém lidé spolupracují, dělil na kousky.
Role v týmovém úkolu
Úkol umožňuje sestavit tým a stanovit, kdo a proč v týmu je. Předdefinované jsou následující role, ale kdyby nestačily, je možné doplňovat vlastní:
- Odpovědný praco, je člověk, který odpovídá za úkol, a kontroluje, že bude dokončen.
- Vykonávající je ten, kdo řešení úkolu dostal k vykonání. Může to samozřejmě být také odpovědný pracovník, ale často to tak není
- Spolupracovník se na řešení podílí
- Schvalovatel je ten, kdo schvaluje např. nákupy, které jsou potřeba
- Ověřovatel se hodí, když chcete 4 oči a poznamenat, kdo práci zkontroloval, než šla dál
- Auditor se hodí, když potřebujete dodržovat standardy, např. ISO 9001, Automotive SPICE. Auditor je u úkolu uložen a můžete tak i při pozdějším dozoru snadno doložit, kdo co auditoval
Systém, který pomáhá, ale nesvazuje
Automatizace procesů zvyšuje efektivitu u rutinních činností. Na druhou stranu rigidní automatizace nedává smysl a často v práci překáží.
Řízení procesů umí propojit svět procesů a kvality a současně dát lidem svobodu pro spolupráci. Zkušenosti ze standardu CMMI a dalších jsme promítli do moderního způsobu řízení, který způsobem zadávání úkolů dává plnou podporu metodické práci a přitom dává prostor kreativnímu přemýšlení a spolupráci.
Řízení porad
Ať už děláte denní stand-upy, týdenní týmové porady, nebo svoláváte poradu k řešení urgentního problémů, AyMINE automatizuje vše pro to, aby porada byla efektivní.
- Rychlá tvorba zápisů
- Úkoly z porady mají lidé okamžitě ve svém osobním přehledu
- Všechny podklady dostupné
- Poznámky z porady propojené s řešenými tématy
- Zápis okamžitě
Uživatelská dokumentace k poradě: Podpora řízení porad
Provázané a promyšlené
- Přístup k úkolům z MS Outlook, Mozilla Thunderbird, mobilního telefonu
- Zobrazení v kalendáři
- Různá zobrazení – týmový kanban, osobní přehled, přehledy výkazů práce
- Úkoly vytváří současně záznamy, co kdo dělal- např. u zákazníka vidíte, kdo měl za úkol s ním jednat, u požadavku, kdo jej analyzoval a kdy
- Archivace záznamů pro doložení péče řádného hospodáře
Součást systému efektivního řízení
Úkolovník v AyMINE je součástí efektivního systému řízení. Proto je úzce propojen se všemi činnostmi, které řízení firmy vyžaduje
- Úkoly vznikají podle systému řízení kvality
- Podpora projektových metodik
- Propojení s rozhodováním, vzkazy, diskuzí, zakázkami a desítkami dalších záznamů
- Kompletní podpora interního i zákaznického helpesku
- Automatická konverze zákaznických dotazů z webu do úkolů v AyMINE