Modul řízení úkolů a informací
Modul společně řídí nejenom úkoly, ale i všechny informace, které jsou pro práci potřebné. Podporuje individuální i skupinové úkoly, členění činností do oblastí nebo projektů.
- Přidělování úkolů a sledování jejich plnění
- Úkoly v mobilu pracovníků
- Dokumentace provedených kroků a kontrol
Řízení porad
Podpora řízení porad zahrnuje všechny kroky – naplánování, automatizaci přípravy agendy, vedení porady, evidence účasti, tvorba a sledování úkolů na poradě, podpora hlasování, tvorba zápisu
Podpora rozhodování
Rozhodování je podorováno po datové i procesní stránce.
K rozhodování je možné dokumentovat
- důvody, návrhy,
- argumenty účastníků
- kdo se rozhodování podílel (hlasoval, argumentoval)
Procesně systém podporuje všechny požívané způsoby rozhodování:
- Individuální rozhodnutí – rozhodnutí vydané jedním pracovníkem, který za něj přebírá odpovědnost
- Rozhodnutí hlasování – rozhodnutí postavené na hlasování skupiny osob. Hlasování může být plnohodnotně online i distanční
Úkol – nástroj týmové spolupráce
Úkol je v AyMINE chápán ve výrazně obecnějším významu, než např. v MS Outlooku (kam je možné úkol s omezením synchronizovat).
Úkol může mít jeden člověk na starost, ale většinou jej mají alespoň dva – jeden, který za úkol odpovídá, druhý, který jej vykonává. Často se ale hodí celý tým spolupracujících lidí
Role v týmovém úkolu
Úkol umožňuje sestavit tým a stanovit, kdo a proč v týmu je. Předdefinované jsou následující role, ale kdyby nestačily, je možné doplňovat vlastní:
- Odpovědná osoba, je člověk, který odpovídá za úkol, a kontroluje, že bude dokončen.
- Vykonávající je ten, kdo řešení úkolu dostal k vykonání. Může to samozřejmě být také odpovědná osoba, ale často to tak není
- Spolupracovník se na řešení podílí
- Schvalovatel je ten, kdo schvaluje např. nákupy, které jsou potřeba
- Ověřovatel se hodí, když chcete 4 oči a poznamenat, kdo práci zkontroloval, než šla dál
- Auditor se hodí, když potřebujete dodržovat standardy, např. ISO 9001, Automotive SPICE. Auditor je u úkolu uložen a můžete tak i při pozdějším dozoru snadno doložit, kdo co auditoval
Efektivní práce s flexibilními procesy
Automatizace procesů zvyšuje efektivitu u rutinních činností. Pro mnoho důležitých činností ale rigidní automatizace nedává smysl a často v práci překáží. Řízení procesů v AyMINE bylo vymyšleno zcela nově a podporuje plnohodnotnou práci bez podle metodik a standardů. Zejména podporuje týmovou spolupráci a přemýšlení.
Správa informací
Informace je možné v systému kategorizovat, vytvářet nové verze a sdílet s určenými lidmi. Součástí informací mohou být i dokumenty – více viz systém správy dokumentů.
Informace mohou být vytvářeny v různých jazykových verzích včetně podpory automatického překladu. Překlady jsou uchovávány společně, je tedy možné vždy ověřit, zda nejsou zavádějící nebo neúplné.
Informace mohou být publikovány na internet formou elektronické nástěnky.