AyMINE – Technická dok. (anglicky)
Moduly
Řízení úkolů, projektů a kvality
Řízení úkolů, projektů a kvality
Administrace modulu Řízení úkolů
Systémová práva modulu správy úkolů
Grafy pro dokumentaci problémů a tiketů
Kvalifikace, schopnost / dovednost
Kvalifikace uživatele, pracovníka nebo kontaktu
Právo spravovat kvalifikace uživatelů
Úrovně kompetencí a kvalifikací
Metodika a systém řízení kvality
Co tvoří metodiku / SMJ objectsSVG
Adminitrace oblastí, projektů, kalendářů
Správa jedinečných identifikátorů
Šablony pro jedinečné identifikátory
Problémy, tickety a jejich řízení
Generování odpovědi zákaznického centra
Objekty, kterých se problém týká
Problémy, incidenty, helpdesk tikety
Řízení incidentů, neshod v kvalitě
Grafy pro dokumentaci vývoje zpracování úkolů a problémů
Tým projektu nebo tým k pracovnímu postupu
Vrátit plán projektu podle baseline
Tlačítka pro aktivaci události
Vzorové úkoly a metodiky oblasti
Vzorový úkol – Pracovní postup
Objekty vztahující se ke vzorovému úkolu
Proč nejdou některé údaje smazat
Souhlas vedoucího s výkazem práce
Vliv úkolu na právo měnit připojené objekty
Kontakty, adresáře, smlouvy
Systémová práva a nastavení modulu CRM
Ochrana osobních a obchodních údajů
Posílejte hromadné zprávy v souladu s GDPR
Jak korektně zapomenout údaje o osobě
Odhlášení a nastavení preferencí
pro hromadnou poštu
Odhlášení a nastavení preferencí
pro hromadnou poštu
Přehled objednávek pro zákaznické skupiny
Správa a automatizace webu
Nastavení základních web služeb
Uložit přístup k webové stránce
Odpovídací formulář – nastavení
Uživatelská dokumentace AyMINE
Modul Personalistika
Bezpečnost modulu personalistiky
Personalistika – uživatelská oprávnění
Synchronizace pracovníků a uživatelů systému
Správa údajů o oddělní / divizi
Produkty, aktiva, nákup a prodej
Produkty, aktiva, nákup a prodej
Správa modulu Majetek & Obchod
O kritériích kvality u produktů
Přepočítat nabídku a objednávku
Přístupová práva k nabídkám a cenám
Přijatá objednávka na zboží nebo služby
Vlastnost produktu nebo výrobku
Správa financí
Metriky a měření
Souhrny práce z generovaných dat
Technické moduly
Modul Sabre
Konektor mezi AyMINE a Enterprise Architect
Databázový link do databáze Enterprise Architect
Konektor mezi AyMINE a Enterprise Architect
Systémové moduly
Framework – systémový základ
Nastavte si, jak váš systém vypadá a funguje
Soukromé poznámky a značky k záznamům
Správa systému
Zabezpečení příspěvků a interních diskuzí
Kopírování a přesouvání souborů mezi objekty
Nastavení brán pro externí zprávy
Nastavení IMAP brány pro emailovou komunikaci
Nastavení brány pro internetové volání
Skupiny, týmy a pracovní pozice (role)
Vožení podřazené skupiny / role
Propojení uživatelů s VOIP ústřednou
Automatické potvrzení příchozí zprávy
Pravidla pro automatickou odpověď
Pravidla pro odesílanou zprávu
Vliv úkolu na právo měnit připojené objekty
K úkolu je možné přiřadit objekty, které jsou v rámci úkolu zpracovávány. Úkol pak těm, kdo ho zpracovávají, může dát právo připojené objekty měnit, za dále stanovených podmínek.
Odpovědný pracovník, který má úkol na starost, k úkolu objekty ke zpracování přiřadí. Při přiřazování se u každého jednotlivě ověří, že pracovník má právo objekt samotný upravovat. Pokud toto právo nemá, objekt není k úkolu připojen pro zpracování ale pro informaci. Obecně tedy platí, že zařazením objektu do úkolu je možné někomu delegovat právo objekt zpracovávat, pokud delegující sám toto právo má.
Zařazením objektu do úkolu nedáváte obecně právo vidět objekty, které spolupracující pracovník bez úkolu nemá právo vidět. Prostřednictvím úkolu tak není možné zpřístupnit informace, které by bez úkolu přístupné nebyly.
Udělení nebo neudělení práva zpracovávat objekt záleží na nastavení příznaku Způsob práce a způsobu zapojení do úkolu.
Vliv role v týmu řešícím úkol na práva
Získat právo podílet se na úkolu je možné pouze pro pracovníky, kteří jsou v týmu úkolu (viz záložka tým u úkolu). Pracovníci jsou obecně do týmu automaticky zařazováni, když je jim úkol předán. Není tedy většinou nutné tým vytvářet ručně. Důležité ale je, že automaticky jsou lidé zařazení v roli spolupracujících lidí, tedy s právem objekty zpracovávat.
Právo zpracovávat objekty mají lidé v týmových rolích:
- Spolupracující
- Rozhodující
- Verifikující
Právo úprav má automaticky i odpovědný pracovník, ale ten ji nezískává skrze úkol.
Naopak právo nezískají role:
- Konzultující
- Auditující
- Neurčená role
Pokud tedy chcete např. od někoho radu, ale neměl by aktivně do objektů zasahovat, je třeba ho zařadit do týmu s rolí konzultujícího pracovníka. Tato role nikdy není nastavena automaticky, měl by to udělat pracovník ideálně při vytváření úkolu.
Kromě role záleží i na stavu spolupráce. Standardně je stav aktivní a právo uděluje. Pokud je ale stav zapojení jiný (žádost, odmítnuto, dokončeno), právo pracovník nemá. Je tedy možné i před dokončením úkolu vzít členovi týmu právo tím, že změníte stav jeho zapojení na dokončeno. (To může udělat i pracovník sám.)
Význam voleb pole Způsob práce
Příznak Způsob práce je možné nastavit přímo v úkolu, ale pouze v případě, že úkol není odvozen od vzorového úkolu. U odvozených úkolů je příznak vždy odvozený ze vzoru a přímo v úkolu jej není možné měnit. Způsob je tak definován metodikou.
Způsob práce má tyto volby:
Nepracuje s objekty
V případě této volby (je u nových úkolů defaultní, tedy přednastavená) úkol nijak neovlivňuje práva nakládat s připojenými objekty pro žádného člena týmu.
Vykonávající může měnit
S touto volbou má objekty právo měnit výhradně ten, komu byl úkol přidělen.
Pozor na souvislosti:
- K objektu se může vázat více úkolů a některé mohou dávat právo objekt měnit jiným pracovníkům.
- Odpovědný pracovník, který úkol vytvořil, nemůže objekt měnit po dobu, kdy jej má v rámci úkolu na starost jiný pracovník. Dočasně tak přijde o práva, která by nebýt úkolu měl.
- Práva lidí, kteří mají možnost objekt měnit, ale nejsou nijak zapojeni do plnění úkolů, nejsou existencí úkolu ovlivněna.
Obecně platí, že nastavení této volby nevytváří zámek na objektu a slouží zejména k upřesnění práce v rámci plnění úkolu.
Celý tým může měnit
Při této volbě má právo měnit objekt kdokoli po celou dobu, kdy je úkol aktivní. Právo má ten, kdo úkol aktuálně zpracovává, ale i všichni ostatní v týmu.
Tuto volbu je důležité použít zejména v případech, kdy více lidí aktivně spolupracuje na plnění úkolu. Příkladem takových úkolů je např. tvorba strategií nebo i příprava smluv.
Řízeno krok za krokem
Tato volba se z hlediska práv chová stejně jako volba Vykonávající může měnit, tj. právo zásahu má vždy jen pracovník, který úkol vykonává. Rozdílné je chování celého úkolu, protože úkol má jasně vymezené kroky a odpovědnosti. Pracovníci pak nemají možnost úkol ukončit, ten se ukončí automaticky po skončení posledního kroku. Pro každou roli ve zpracování musí vedoucí přidělit pracovníky.
Tuto volbu není možné nastavit u úkolu ručně. Je definována vzorovými úkoly, které obsahují posloupnost kroků.