AyMINE – Technická dok. (anglicky)
Moduly
Řízení úkolů, projektů a kvality
Řízení úkolů, projektů a kvality
Administrace modulu Řízení úkolů
Systémová práva modulu správy úkolů
Grafy pro dokumentaci problémů a tiketů
Kvalifikace, schopnost / dovednost
Kvalifikace uživatele, pracovníka nebo kontaktu
Právo spravovat kvalifikace uživatelů
Úrovně kompetencí a kvalifikací
Metodika a systém řízení kvality
Co tvoří metodiku / SMJ objectsSVG
Adminitrace oblastí, projektů, kalendářů
Správa jedinečných identifikátorů
Šablony pro jedinečné identifikátory
Problémy, tickety a jejich řízení
Generování odpovědi zákaznického centra
Objekty, kterých se problém týká
Problémy, incidenty, helpdesk tikety
Řízení incidentů, neshod v kvalitě
Grafy pro dokumentaci vývoje zpracování úkolů a problémů
Tým projektu nebo tým k pracovnímu postupu
Vrátit plán projektu podle baseline
Tlačítka pro aktivaci události
Vzorové úkoly a metodiky oblasti
Vzorový úkol – Pracovní postup
Objekty vztahující se ke vzorovému úkolu
Proč nejdou některé údaje smazat
Souhlas vedoucího s výkazem práce
Vliv úkolu na právo měnit připojené objekty
Kontakty, adresáře, smlouvy
Systémová práva a nastavení modulu CRM
Ochrana osobních a obchodních údajů
Posílejte hromadné zprávy v souladu s GDPR
Jak korektně zapomenout údaje o osobě
Odhlášení a nastavení preferencí
pro hromadnou poštu
Odhlášení a nastavení preferencí
pro hromadnou poštu
Přehled objednávek pro zákaznické skupiny
Správa a automatizace webu
Nastavení základních web služeb
Uložit přístup k webové stránce
Odpovídací formulář – nastavení
Uživatelská dokumentace AyMINE
Modul Personalistika
Bezpečnost modulu personalistiky
Personalistika – uživatelská oprávnění
Synchronizace pracovníků a uživatelů systému
Správa údajů o oddělní / divizi
Produkty, aktiva, nákup a prodej
Produkty, aktiva, nákup a prodej
Správa modulu Majetek & Obchod
O kritériích kvality u produktů
Přepočítat nabídku a objednávku
Přístupová práva k nabídkám a cenám
Přijatá objednávka na zboží nebo služby
Vlastnost produktu nebo výrobku
Správa financí
Metriky a měření
Souhrny práce z generovaných dat
Technické moduly
Modul Sabre
Konektor mezi AyMINE a Enterprise Architect
Databázový link do databáze Enterprise Architect
Konektor mezi AyMINE a Enterprise Architect
Systémové moduly
Framework – systémový základ
Nastavte si, jak váš systém vypadá a funguje
Soukromé poznámky a značky k záznamům
Správa systému
Zabezpečení příspěvků a interních diskuzí
Kopírování a přesouvání souborů mezi objekty
Nastavení brán pro externí zprávy
Nastavení IMAP brány pro emailovou komunikaci
Nastavení brány pro internetové volání
Skupiny, týmy a pracovní pozice (role)
Vožení podřazené skupiny / role
Propojení uživatelů s VOIP ústřednou
Automatické potvrzení příchozí zprávy
Pravidla pro automatickou odpověď
Pravidla pro odesílanou zprávu
Skupiny, týmy a pracovní pozice (role)
AyMINE používá skupiny pro organizaci uživatelů do skupin, které odpovídají členění v organizaci a umožňují společnou správu.
Video návod, jak zakládat role a týmy je zde
Do skupin jsou zařazováni uživatelé i jiné skupiny. Skupiny díky tomu mohu dělit vlastnosti
Co platí pro všechny skupiny
- Skupina dává uživatelům práva, která jsou k ní přiřazena
- Práva skupina dědí od skupin, do kterých je zařazena
- Uživatel, který je ve skupině, je současně i ve skupině, do která je zařazena skupina, ve které je. (Zařazení do skupiny je tak tranzitivně dědičnou vlastností.)
Typy skupin
I když se skupiny uživatelů na první pohled moc neliší, jsou mezi nimi významné rozdíly
Obecná skupina
Skupina bez bližšího určení je vytvářena administrátory za účelem nastavení práv pro používání aplikace
Tým
Tým je skupina, která má manažera. Manažer tím, že je vedoucím skupiny, získává práva vůči členům týmu. Konkrétní práva mohou záviset na modulech systému:
- Může členům svého týmu přidělovat úkoly
- Může úkoly mezi členy přesouvat
Týmy by měly odpovídat organizační struktuře společnosti. Tým ale může být např. i projektový, tedy vytvořený pouze dočasně. I dočasné týmy dávají vedoucímu pravomoci, konkrétně může přidělovat lidem úkoly.
Pracovní pozice a role
Pracovní pozice i Role určují pracovní zařazení. Zatímco pozici má pracovník typicky pouze jednu, pracovních rolí má často více.
Samy o sobě nedávají pracovní pozice ani role členovi nová práva, ale využívá se v systému:
- roli jsou přiřazovány standardní úkoly,
- na role jsou směrována rozhodnutí,
- role se zobrazují v popisu uživatele.
Pojmy pracovní pozice i role se používají ve firmách různě a někdy záměnně (co je v jedné firmě pozice, tomu se v jiné říká role). V rámci konfigurace systému se používá pro obojí pojem role. (Organizační pozice, nebo také židle, je definována v rámci modulu personalistiky.)
Pozice / role se zobrazují u pracovníka
Název všech rolí, které pracovník má přiděleny, se zobrazují v informacích v detailu pracovníka. Slouží pro jeho bližší určení.
Zejména ve větších společnostech, kde se lidé osobně neznají nebo se vyskytuje více lidí stejného jména, jsou role důležitým upřesněním jednotlivých lidí. Je proto velmi užitečné role skutečně nastavovat.
Věnujte pozornost
Význam přiřazení role / skupiny k úložišti
Role a skupiny určují práva nakládat s objekty v systému. Vytvořením vazby skupiny na na úložiště objektů – projekt, skupinu apod. – vytváříte právo do úložiště vkládat zprávy.
Pozor: Propojení role na projekt / oblast je vytvořeno automaticky z nastavení dané oblasti a neřídí se u rolí. Nastavení u rolí se standardně provádí právě z úložišť. Propojení ale sloužít i k možnosti ukládat zprávy (příp. jiné objekty) do oblastí a to se řídí vazbou, která se nastavuje zde.
Kdy má smysl funkci použít u oblasti:
- Odpojte oblast od projektu, který je ukončen – lidem zůstane právo do projektu nahlížet, ale nebude možné do něj vkládat další zprávy.
- Připojením oblasti ke skupině můžete umožnit vkládat do oblasti zprávy i lidem, kteří jinak do oblasti vkládat nemohou.
Role netvoří hierarchii
V AyMINE je hodně objektů hierarchických. Informace, úkoly a mnoho dalšího se může "rozpadat" na dílčí informace, úkoly atd. Vzniká tím strom od obecnějšího k detailnějšímu. Systémové skupiny a role ale hierarchické nejsou. Mají předky a následníky, obojího mohou mít více – hlavně tedy předků.
Smysl předka také není, že by šlo o obecnější skupinu, ale že od ní skupina dědí práva. A může je dědit od více jiných skupin. To není logika stromu a ani vazby takové nejsou.
Protože role netvoří hierarchii, tak ani nemají stromové zobrazení v seznamu.
Nepleťte si pracovní pozici, kvalifikaci a projektovou roli
V rámci systému kvality jsou definovány kvalifikace, které se často pletou s pracovní pozicí. Více se o kvalifikacích píše zde a definují, co člověk dokáže, ne kde sedí.
V rámci metodiky řízení projektu jsou definovány projektové role. Platí pro projekty a pracovníci je zastávají v rámci projektového týmu. V každém projektu může mít pracovník jinou projektovou roli.