AyMINE – Technická dok. (anglicky)
Moduly
Řízení úkolů, projektů a kvality
Řízení úkolů, projektů a kvality
Administrace modulu Řízení úkolů
Systémová práva modulu správy úkolů
Grafy pro dokumentaci problémů a tiketů
Kvalifikace, schopnost / dovednost
Kvalifikace uživatele, pracovníka nebo kontaktu
Právo spravovat kvalifikace uživatelů
Úrovně kompetencí a kvalifikací
Metodika a systém řízení kvality
Co tvoří metodiku / SMJ objectsSVG
Adminitrace oblastí, projektů, kalendářů
Správa jedinečných identifikátorů
Šablony pro jedinečné identifikátory
Problémy, tickety a jejich řízení
Generování odpovědi zákaznického centra
Objekty, kterých se problém týká
Problémy, incidenty, helpdesk tikety
Řízení incidentů, neshod v kvalitě
Grafy pro dokumentaci vývoje zpracování úkolů a problémů
Tým projektu nebo tým k pracovnímu postupu
Vrátit plán projektu podle baseline
Tlačítka pro aktivaci události
Vzorové úkoly a metodiky oblasti
Vzorový úkol – Pracovní postup
Objekty vztahující se ke vzorovému úkolu
Proč nejdou některé údaje smazat
Souhlas vedoucího s výkazem práce
Vliv úkolu na právo měnit připojené objekty
Kontakty, adresáře, smlouvy
Systémová práva a nastavení modulu CRM
Ochrana osobních a obchodních údajů
Posílejte hromadné zprávy v souladu s GDPR
Jak korektně zapomenout údaje o osobě
Odhlášení a nastavení preferencí
pro hromadnou poštu
Odhlášení a nastavení preferencí
pro hromadnou poštu
Přehled objednávek pro zákaznické skupiny
Správa a automatizace webu
Nastavení základních web služeb
Uložit přístup k webové stránce
Odpovídací formulář – nastavení
Uživatelská dokumentace AyMINE
Modul Personalistika
Bezpečnost modulu personalistiky
Personalistika – uživatelská oprávnění
Synchronizace pracovníků a uživatelů systému
Správa údajů o oddělní / divizi
Produkty, aktiva, nákup a prodej
Produkty, aktiva, nákup a prodej
Správa modulu Majetek & Obchod
O kritériích kvality u produktů
Přepočítat nabídku a objednávku
Přístupová práva k nabídkám a cenám
Přijatá objednávka na zboží nebo služby
Vlastnost produktu nebo výrobku
Správa financí
Metriky a měření
Souhrny práce z generovaných dat
Technické moduly
Modul Sabre
Konektor mezi AyMINE a Enterprise Architect
Databázový link do databáze Enterprise Architect
Konektor mezi AyMINE a Enterprise Architect
Systémové moduly
Framework – systémový základ
Nastavte si, jak váš systém vypadá a funguje
Soukromé poznámky a značky k záznamům
Správa systému
Zabezpečení příspěvků a interních diskuzí
Kopírování a přesouvání souborů mezi objekty
Nastavení brán pro externí zprávy
Nastavení IMAP brány pro emailovou komunikaci
Nastavení brány pro internetové volání
Skupiny, týmy a pracovní pozice (role)
Vožení podřazené skupiny / role
Propojení uživatelů s VOIP ústřednou
Automatické potvrzení příchozí zprávy
Pravidla pro automatickou odpověď
Pravidla pro odesílanou zprávu
Osobní úkol
Osobní úkol je úkol, který se týká pouze vás
- Čím se liší osobní a týmový úkol
- Specifické vlastnosti osobního úkolu
- Kdo vidí osobní úkoly
- Proč se hodí osobní úkoly
- Proč úkol vidí přímý nadřízený
- Zadávejte osobní úkoly správně
- Založení úkolu
- Hodí se vědět
Osobní úkol je doplněním k obecnému úkolu, který je na rozdíl od osobního úkolu v principu skupinový
Čím se liší osobní a týmový úkol
Co má týmový úkol navíc
- U úkolu je možné definovat tým lidí, kteří spolupracují
- Týmové úkoly si mohou mezi sebou lidé z týmu předávat.
- Úkol je možné delegovat na někoho jiného – u úkolu se samostatně sleduje, kdo za něj odpovídá a kdo jej vykonává
Specifické vlastnosti osobního úkolu
Osobní úkol
- Není možné nikomu předat
- Není veřejně vidět
Osobní úkol je (mnohem) více soukromý – nevidí jej kolegové, pouze vedoucí, Je tak možné zadat snadno úkol, o kterém nikdo jiný nemá vědět. Příkladem využití jsou úkoly týkající se personálních záležitostí.
O ochraně najdete více na konci této stránky a na stránce o kontrole úkolů
Osobní úkoly mohou být plánovány na konkrétní čas v rámci dne. Týmové úkoly jsou plánovány na dny, ale osobní úkol je možné naplánovat i na konkrétní hodinu.
K osobnímu úkolu se nepřikládají soubory. Pokud k úkolu přidáte soubor, zařadí se automaticky k objektu, který zpracovává. Pokud se např. úkol týká objednávky, nahraný soubor bude uložen u objednávky. Díky tomu je snazší ukládat soubory tam, kde mají skutečně být.
Kdo vidí osobní úkoly
Vaše osobní úkoly vidí pouze váš přímý nadřízený příp. ještě ten, kdo vám úkol zadal. Nadřízený navíc nevidí podrobnosti úkolu, pokud vám jej sám nezadal.
Příklad: Pokud dostanete od personalisty osobní úkol (např. posudek na nového uchazeče o zaměstnání), vidí úkol váš nadřízený a personalista, který vám úkol zadal. Nikdo jiný o úkolu nebude vědět.
Proč se hodí osobní úkoly
Běžné úkoly jsou obecně vždy viditelné pro celý tým, se kterým spolupracujete. Např. úkol řešit problém, který dostanete v oddělení kvality, vidí celé oddělení kvality. Můžete díky tomu na úkolu snadněji spolupracovat, nebo může úkol někdo převzít, když se mu nemůžete věnovat.
Naproti tomu osobní úkol můžete splnit a dokončit jenom vy. Úkoly z oblasti personalistiky, přípravy nových strategií, obchodních jednání apod. je vhodné držet v soukromí.
Proč úkol vidí přímý nadřízený
Váš přímý nadřízený je odpovědný za efektivní využití vaší pracovní doby a musí vědět, na čem pracujete. I v případě, že vám úkol zadá někdo jiný, nadřízený musí vědět, na čem pracujete. Nemusí ale znát podrobnosti úkolu. V úkolu proto nevidí záložku kroky s podrobnostmi.
Zadávejte osobní úkoly správně
Jakožto vedoucí byste měl vědět:
- Osobní úkoly se hodí zadávat jen pro ty úkoly, kde je důležité, aby o nich tým nevěděl. Nezapomeňte, že pokud někomu zadáte osobní úkol, nemůže ho nikomu předat a ani vy nemůžete úkolem pověřit někoho jiného.
- Na osobním úkolu nelze spolupracovat. Nezadávejte jako osobní úkol činnosti, na kterých má pracovat více lidí. Pokud taková situace nastane, musíte zadat každému úkol jednotlivě. Pokud to tak je pravidelně, zvažte vytvoření oblasti, ve které budete takové úkoly zadávat, aby na nich bylo možné spolupracovat v rámci oblasti
- Podrobnosti o úkolu piště do části body, která zůstává skryta
Založení úkolu
Založení úkolu má 3 kroky:
- Vyberte, zda zakládáte soukromý úkol nebo skupinový
- Vyberte oblast nebo projekt, do kterého úkol patří
- V detailu okna popište, co je třeba udělat
Hodí se vědět
Jak je to s viditelností úkolů
Týmový úkol je více "veřejný", ale to rozhodně neznamená, že by o něm věděli všichni.
Každý úkol je v projektu nebo v oblasti. U týmových úkolů vždy platí, že o úkolech vědí všichni, kdo jsou aktivními pracovníky – tedy členové projektového nebo organizačního týmu. Týmový úkol není možné skrýt před skupinou, ale mimo tuto skupinu o něm nikdo vědět nebude.
Konkrétně tedy např. týmové úkoly v personalistice mezi sebou vidí personalisté, ale nedozví se o nic nikdo, kdo v personálním oddělení nepracuje (a nemá tedy přístup do oblasti personalistiky).
A jak je to s osobním úkolem
U osobního úkolu záleží na jeho nastavení. Podle toho může být
- Viditelný stejně, jako týmové úkoly
- Viditelný pouze pro nadřízené pracovníky
- Zcela utajený – viditelný pouze pro pracovníka, který si úkol sám vytvořil.