Ceník

Moduly

Řízení úkolů, projektů a kvality
Kontakty, adresáře, smlouvy
Správa a automatizace webu
Modul Personalistika
Produkty, aktiva, nákup a prodej
Správa financí
Metriky a měření

Technické moduly

Modul Sabre
Konektor mezi AyMINE a Enterprise Architect

Systémové moduly

Framework – systémový základ
Správa systému

Ozvěte, co vás zajímá

Chcete se rovnou zeptat?

Volejte na tel. +420 605 203 938

nebo využijte další kontakty

Ceník

Ceníky popisují ceny pro různá časová období a tržní segmenty

Jak slouží ceníky

Ceníky umožňují stanovit prodejní ceny, rychle a pohodlně vytvářet nabídky pomocí automatického dopočítány ceny podle ceníku.

Ceník může obsahovat cenu pro všechny nebo část položek v produktové evidenci. Každá cena v ceníku se vztahuje k jednomu produktu. Pro jeden produkt umožňuje ceník určit více cen v závislosti na množství. Typicky je tak možné stanovit nižší cenu od určitého objemu.

Ceníky a DPH

DPH u produktu je dáno kategorií a DPH v ceníku je nastaveno podle produktu a jeho kategorie. V ceníku je možné ji změnit (např. při vytváření ceníku pro jiný stát).

Při nastavování sazby DPH v ceníku je třeba využít DPH sazby platné pro daný stát. Proto systém nabízí sazby různých zemí.

Vytváření ceníků

Systém maximálně automatizuje tvorbu ceníku a nabízí pro to několik způsobů, jak ceník vytvořit. Základem jsou hromadné úpravy

  • Od základu vložením produktů: Do ceníku se vloží ceny z produktů, které je možné následně jednorázově nebo ručně měnit
  • Zkopírováním jiného ceníku: Ceník je možné zkopírovat a následně upravovat

Do ceníku je možné vkládat pouze reálné produkty, není možné vložit skupinu produktů. Pokud vyberete v seznamu produktů skupinu, do ceníku se vloží všechny produkty z vybrané skupiny nebo skupin.

Produkt může mít více cen pro různé nakupované objemy - více o tom v kapitole objemových slev.

Hromadné úpravy ceníku

  • Plošná nastavení ceny: Pro vybrané / všechny položky je možné plošně nastavit cenu zadáním marže
  • Změna měny: Ceny je možné převést do jiného měny. Automaticky se přitom použije aktuální kurz ČNB

Dynamické ceníky – fixní marže

Pokud se vám často mění ceny od dodavatelů, není praktické stanovovat cenu každé položky jednotlivě. Rychlejší je stannovit marži - procentuální navýšení ceny prodejní oproti nákupní / interní ceně produktu. Je tak možné stanovit, že např. ceník pro malé odběratele používá marži 20% a ceník pro velké odběratele 10%. Při změně ceny u produktů není nutné měnit ceník, protože do nabídek se spočítá cena z produktu a marže.

Používání marží a slev se více věnuje stránka Tvorba ceníku.