AyMINE – Technická dok. (anglicky)
Moduly
Řízení úkolů, projektů a kvality
Řízení úkolů, projektů a kvality
Administrace modulu Řízení úkolů
Systémová práva modulu správy úkolů
Analýza selhání pro jednotlivou vlastnost součástky či procesu
Grafy pro dokumentaci problémů a tiketů
Kvalifikace, schopnost / dovednost
Kvalifikace uživatele, pracovníka nebo kontaktu
Právo spravovat kvalifikace uživatelů
Úrovně kompetencí a kvalifikací
Metodika a systém řízení kvality
Co tvoří metodiku / SMJ objectsSVG
Adminitrace oblastí, projektů, kalendářů
Správa jedinečných identifikátorů
Šablony pro jedinečné identifikátory
Problémy, tickety a jejich řízení
Generování odpovědi zákaznického centra
Objekty, kterých se problém týká
Problémy, incidenty, helpdesk tikety
Řízení incidentů, neshod v kvalitě
Grafy pro dokumentaci vývoje zpracování úkolů a problémů
Tým projektu nebo tým k pracovnímu postupu
Vrátit plán projektu podle baseline
Tlačítka pro aktivaci události
Vzorové úkoly a metodiky oblasti
Vzorový úkol – Pracovní postup
Objekty vztahující se ke vzorovému úkolu
Proč nejdou některé údaje smazat
Souhlas vedoucího s výkazem práce
Vliv úkolu na právo měnit připojené objekty
Kontakty, adresáře, smlouvy
Systémová práva a nastavení modulu CRM
Ochrana osobních a obchodních údajů
Posílejte hromadné zprávy v souladu s GDPR
Jak korektně zapomenout údaje o osobě
Odhlášení a nastavení preferencí
pro hromadnou poštu
Přehled objednávek pro zákaznické skupiny
Správa a automatizace webu
Nastavení základních web služeb
Uložit přístup k webové stránce
Odpovídací formulář – nastavení
Uživatelská dokumentace AyMINE
Modul Personalistika
Bezpečnost modulu personalistiky
Personalistika – uživatelská oprávnění
Synchronizace pracovníků a uživatelů systému
Správa údajů o oddělní / divizi
Produkty, aktiva, nákup a prodej
Produkty, aktiva, nákup a prodej
Správa modulu Majetek & Obchod
O kritériích kvality u produktů
Přepočítat nabídku a objednávku
Přístupová práva k nabídkám a cenám
Přijatá objednávka na zboží nebo služby
Vlastnost produktu nebo výrobku
Správa financí
Metriky a měření
Souhrny práce z generovaných dat
Technické moduly
Modul Sabre
Konektor mezi AyMINE a Enterprise Architect
Databázový link do databáze Enterprise Architect
Konektor mezi AyMINE a Enterprise Architect
Systémové moduly
Framework – systémový základ
Nastavte si, jak váš systém vypadá a funguje
Soukromé poznámky a značky k záznamům
Správa systému
Kopírování a přesouvání souborů mezi objekty
Nastavení brán pro externí zprávy
Nastavení IMAP brány pro emailovou komunikaci
Nastavení brány pro internetové volání
Zabezpečení příspěvků a interních diskuzí
Skupiny, týmy a pracovní pozice (role)
Vožení podřazené skupiny / role
Propojení uživatelů s VOIP ústřednou
Automatické potvrzení příchozí zprávy
Pravidla pro automatickou odpověď
Pravidla pro odesílanou zprávu
Proces analýzy FMEA
Proces analýzy FMEA sestává ze 7 kroků
Metodika FMEA v AyMINE
AyMINE má připravenou metodiku pro proces FMEA (samozřejmě ji můžete upravovat nebo si vytvořit vlastní metodiku)
Stačí vygenerovat sadu úkolů podle vzorů v metodice.
Přehled kroků FMEA
Oddíly nepopisují celý proces, ale jeho implementaci v rámci AyMINE. Pro kompletnější pochopení FMEA doporučujeme naše školení, podrobnosti jsou také popsány v detailech procesu přímo ve FMEA. Cílem této stránky je poskytnout globální pohled na proces, který nemusí být z jednotlivých úkolů dostatečně zřejmý.
Krok 1 - Plánování a příprava
Příprava FMEA je vedena vzorovým procesem FMEA. Proces může zahájit vedoucí projektu nebo vlastník odpovědný za produkt. Připojen by měl být k analyzovanému produktu nebo procesu. Jeho vazba je možná jak na produkt evidovaný už v produktové databázi, tak na prvky analýzy, tedy např. výrobní proces.
Klíčovou součástí 1. kroku je definice týmu, který FMEA analýzu realizuje. Vedoucí nominuje členy týmu do úkolu analýzy. Tedy nikoli do úkolu přípravy, který je jeho odpovědností.
Od časových možností a velikosti týmu se odvíjí plán dalších kroků:
- Odpovědnost za revizi a příp. doplnění analýzy posuzovaného předmětu. Odpovědný pracovník dostane úkol FMEA - krok 2.
- Odpovědnost za přípravu funkční analýzy - FMEA - krok 3.
- Sezvání odborníků na setkání k analýze selhání a rizik. Je třeba, aby se mohli předem seznámit s analýzou, proto by mezi dokončením kroků 2 a 3 a zahájením kroku 4 měl být dostatečný prostor (doba závisí na tom, zda budou zapojeni nezávislí odborníci, kteří předmět neznají.)
Druhou důležitou částí je naplánování analytických setkání, kdy se bude realizovat kroky 4, 6
Kvalitní plán a příprava se může zdát dílem samozřejmostí, dílem zbytečností. Ale právě kvalitní příprava rozhoduje o tom, zda bude analýza účinná.
- Je třeba jasně definovat rozsah analýzy. Přesněji řečeno, kde přesně jsou hranice analyzovaného předmětu (procesu, výrobku)
- Posoudit, kdo tématu skutečně rozumí a sestavit kompetentní tým
- Naplánovat přípravu, zejména přípravu podkladů, i všechny další kroky
Krok 2 - Strukturální analýza
Výstupem je struktura předmětu buď ve formě dílů (pro výrobek) nebo procesních kroků a používaného zařízení (pro proces).
Pokud je pro strukturální analýza použita analýza výrobku, je možné výstupy strukturální analýzy vizualizovat pomocí Enterprise Architect. (Vyžaduje napojení pomocí eacon konektoru na model EA.)
Při využití dokumentované součástkové základny je možné navázat na už existující dřívější FMEA analýzu. Je proto vhodné pokud možno používat již zadané díly a nevytvářet v rámci strukturální analýzy jejich duplikáty.
Krok 3 - Funkční analýza
Výstupem jsou popisy vlastností, operačních režimů a stavů v detailu jednotlivých celků. Na úrovni dílů by měly být popsány vlastnosti dílů, které jsou z hlediska FMEA relevantní. Popisy jsou přímo spojené s prvky, takže funkční analýzu je logicky možné provádět až po strukturální analýzy.
Základním nástrojem kontroly funkční analýzy je plnění funkční specifikace výrobku resp. procesu pomocí vlastností (obecný název zahrnující):
- Obecná vlastnost
- Funkcionalita
- Operační režim.
Pokud probíhá opakovaná FMEA analýza dílu pro jiný účel, je možné využít dokumentace z předchozí analýzy, nebo vytvořit novou analýzu u téhož prvku. Z toho důvodu je možné u každého vlastnosti upřesnit, do které analýzy je zahrnuta. (Pokud to není upřesněno, je zahrnuta do všech.)
Krok 4 - Analýza selhání
Možná selhání se vyplňují u jednotlivých vlastností. Ke každé vlastnosti je možné zadat selhání hromadně, ale lepší je rozepsat je jednotlivě do případů selhání (záložka v detailu.)
Případy možného selhání se stávají dokumentací vlastnosti, potažmo dílu (nebo procesního kroku). Pracuje se s nimi dále v kroku 5.
Každý díl a každá vlastnost je evidovaná samostatně, není proto problém i FMEA analýzu rozdělit na více skupin, pokud to dává smysl vzhledem k odlišným vlastnostem.
Poznámka k právům: Na analýze mohou pracovat ti, kdo jsou aktivními spolupracovníky v oblasti nebo projektu, kde se analýza provádí. Současně ale musí mít právo vstupovat do analýz. Je tak možné dobře kontrolovat, kdo se na analýze podílí.
Kvalita dokumentace: Doporučujeme, aby všichni, kde se na analýze podílí, byli členy týmu u tohoto úkolu. Složení týmu je součástí dokumentace analýzy a to právě na základě seznamu účastníků. Pro setkání organizujte porady, kde FMEA bude jediným bodem k řešení. Nehrozí pak, že se jednání nebude FMEA skutečně věnovat.
Krok 5 - Analýza rizik
Analýza rizika navazuje na analýzu selhání - doplňuje údaje do případů selhání, které byly v kroku 5 FMEA procesu zaznamenány. V zásadě by do FMEA neměly přibývat nové řádky - ty odpovídají možným selháním, ale už identifikovaná budou zkoumána.
Krok 6 - Optimalizace
Stejně jako krok 5, i krok 6 staví na přípravě z kroků 2 a 3. Pro každé selhání a analýzu rizik systém počítá prioritu akce na minimalizaci rizik. (Systém počítá i starší RPN, protože řada týmů je stále zvyklá tento index používat.)
Důležitou součástí optimalizace je navržení změn, které sníží pravděpodobnost vzniku. U každého selhání je možné i rozlišovat mezi současnými nástroji minimalizace, i nově navrženými opatřeními.
V rámci analýzy jsou nová opatření zdokumentována, i je zaznamenána budou předpokládaná hodnota - výstupem analýzy je tak nejenom současný stav, ale i stav po implementaci všech opatření.
Úkoly a požadavky na řešení
Opatření z analýzy se dále promítnou do požadavků na změny nebo úkolů, kterými se bude problém řešit. Obojí je možné založit přímo v detailu případu selhání nebo v detailu vlastnosti. Požadavek i úkol se vytvoří s vazbou na možné selhání. Je tak zřejmé, proč požadavek nebo úkol vznikl, i sledovat, zda vyl vyřešen.