AyMINE – Technická dok. (anglicky)
Moduly
Řízení úkolů, projektů a kvality
Řízení úkolů, projektů a kvality
Administrace modulu Řízení úkolů
Systémová práva modulu správy úkolů
Grafy pro dokumentaci problémů a tiketů
Kvalifikace, schopnost / dovednost
Kvalifikace uživatele, pracovníka nebo kontaktu
Právo spravovat kvalifikace uživatelů
Úrovně kompetencí a kvalifikací
Metodika a systém řízení kvality
Co tvoří metodiku / SMJ objectsSVG
Adminitrace oblastí, projektů, kalendářů
Správa jedinečných identifikátorů
Šablony pro jedinečné identifikátory
Problémy, tickety a jejich řízení
Generování odpovědi zákaznického centra
Objekty, kterých se problém týká
Problémy, incidenty, helpdesk tikety
Řízení incidentů, neshod v kvalitě
Grafy pro dokumentaci vývoje zpracování úkolů a problémů
Tým projektu nebo tým k pracovnímu postupu
Vrátit plán projektu podle baseline
Tlačítka pro aktivaci události
Vzorové úkoly a metodiky oblasti
Vzorový úkol – Pracovní postup
Objekty vztahující se ke vzorovému úkolu
Proč nejdou některé údaje smazat
Souhlas vedoucího s výkazem práce
Vliv úkolu na právo měnit připojené objekty
Kontakty, adresáře, smlouvy
Systémová práva a nastavení modulu CRM
Ochrana osobních a obchodních údajů
Posílejte hromadné zprávy v souladu s GDPR
Jak korektně zapomenout údaje o osobě
Odhlášení a nastavení preferencí
pro hromadnou poštu
Odhlášení a nastavení preferencí
pro hromadnou poštu
Přehled objednávek pro zákaznické skupiny
Správa a automatizace webu
Nastavení základních web služeb
Uložit přístup k webové stránce
Odpovídací formulář – nastavení
Uživatelská dokumentace AyMINE
Modul Personalistika
Bezpečnost modulu personalistiky
Personalistika – uživatelská oprávnění
Synchronizace pracovníků a uživatelů systému
Správa údajů o oddělní / divizi
Produkty, aktiva, nákup a prodej
Produkty, aktiva, nákup a prodej
Správa modulu Majetek & Obchod
O kritériích kvality u produktů
Přepočítat nabídku a objednávku
Přístupová práva k nabídkám a cenám
Přijatá objednávka na zboží nebo služby
Vlastnost produktu nebo výrobku
Správa financí
Metriky a měření
Souhrny práce z generovaných dat
Technické moduly
Modul Sabre
Konektor mezi AyMINE a Enterprise Architect
Databázový link do databáze Enterprise Architect
Konektor mezi AyMINE a Enterprise Architect
Systémové moduly
Framework – systémový základ
Nastavte si, jak váš systém vypadá a funguje
Soukromé poznámky a značky k záznamům
Správa systému
Zabezpečení příspěvků a interních diskuzí
Kopírování a přesouvání souborů mezi objekty
Nastavení brán pro externí zprávy
Nastavení IMAP brány pro emailovou komunikaci
Nastavení brány pro internetové volání
Skupiny, týmy a pracovní pozice (role)
Vožení podřazené skupiny / role
Propojení uživatelů s VOIP ústřednou
Automatické potvrzení příchozí zprávy
Pravidla pro automatickou odpověď
Pravidla pro odesílanou zprávu
Směrnice a politiky
Směrnice je interním dokumentem, který do praxe firmy uvádí povinnosti, ale také filozofii a strategii stanovenou vlastníky a vedením společnosti.
- Co všechno jsou směrnice
- Pracovní postupy vs. směrnice
- Hierarchie směrnic
- Doplňující poznámky
- Směrnice vs. povinnost
Směrnice a politiky jsou nedílnou součástí každého systému kvality i systému řízení ve firmách. Jsou součástí metodik, které definují ISMJ a všechny další standardy práce.
Co všechno jsou směrnice
Směrnicemi se rozumí obecně všechny interní normativní dokumenty, kterými organizace stanovuje pravidla chování, činností, pravomocí nebo kompetencí. Jejich pojmenování může být různé, ale v případě nejběžnějšího standardu kvality, ISO 9001, se využívá terminologie:
- Příručka jakosti – věcně je zastřešující směrnicí nejvyšší úrovně
- Politiky jakosti
- Směrnice
Jak ukazuje schéma, v rámci dokumentace se většinou směrnice člení na dvě úrovně; v rámci metodiky jsou úrovně rozlišeny typem směrnice.
Operativní směrnice
Často jsou potřeba i operativní, dočasně platná nařízení, např. nařízení ředitele, organizační rozhodnutí apod. I tato nařízení je možné v AyMINE publikovat v rámci směrnic. Po pořádek je ale důležité pro tato operativní nařízení vytvořit vlastní metodiku.
Pracovní postupy vs. směrnice
Směrnice by měly popisovat principy a zásady, jak při práci postupovat, ale konkrétní proces a jeho jednotlivé kroky by měly být pokud možno automatizovány pomocí workflow. Proto jsou popsány pracovními postupy, ze kterých workflow vytvoří přímo úkoly s řízenou posloupností.
Směrnice jsou propojené s pracovními postupy, ke kterým se vztahují. I v rámci vygenerovaného úkolu pracovník vidí jak postup, tak odkaz na směrnice. Předpokládá se proto, že směrnice může pracovníkovi doplnit pokyny nad rámec pracovního postupu.
Hierarchie směrnic
V AyMINE je možné – a vhodné – organizovat směrnice hierarchicky, jak je doporučováno i v rámci standardů kvality.
Doporučená struktura dokumentace je:
Příručka kvality jako samostatně stojící směrnice, případně doplněna politikami pro jednotlivé business oblasti
Směrnice upřesňující pravidla pro konkrétní oblasti jako směrnice podřízené pod politikami
Vzorové úkoly / Pracovní postupy jako závazné postupy pro konkrétní činnosti a úkoly. Jejich dokumentaci je současně základem pro automatizaci procesů řízeným workflow.
Doplňující poznámky
Politika vs. směrnice
Politiky jsou standardně obecněji koncipované a obsahují obecné zásady a cíle pro danou oblasti.
Směrnice jsou naopak konkrétnější a definují konkrétní opatření, kterými se cílů stanovených v politikách dosahuje.
Vazba mezi vzorovými úkoly a směrnicemi
Směrnice a vzorové úkoly jsou standardně společně v hierarchicky organizované dokumentaci. V AyMINE není možné vzorový úkol "zařadit" pod směrnici, protože stojí samostatně a odděleně. V rámci vzorového úkolu je ale možné přiřadit relevantní směrnici vazbou a odkázat na ni. Pro každý vzorový úkol je tak zřejmé, ke které směrnici se vztahuje a naopak, u směrnic jsou v rámci vazeb vidět vzorové pracovní úkoly, které je naplňují v praxi.
Směrnice vs. povinnost
V metodice jsou evidovány nejenom směrnice, ale i povinnosti. Mezi oběma objekty je významný rozdíl:
Směrnice je interním dokumentem, součástí systému řízení kvality resp. obecně metodiky, který upřesňuje interní pravidla.
Povinnost Je externí nařízení, které společnosti nařizuje, jak se má chovat, co dělat či nedělat.
Typickými příklady povinností jsou zákony nebo normy.
Povinnost, na rozdíl od směrnice, nemusí být jenom součástí metodiky, ale může být definována v rámci projektu a platná pouze pro projekt. Naproti tomu směrnice má vždy obecnější charakter a může být pouze součástí metodiky.
Logicky z povinností vyplývají směrnice a případně i vzorové úkoly. Logická závislost je samozřejmě jednostranná, externí povinnost interní směrnice nijak neformují. Nicméně u povinnosti je přehled všech směrnic a pracovních postupů dostupný, takže pokud se povinnost změní, je okamžitý přehled, do kterých částí ISMJ resp. metodik bude mít změna dopad.