Přijatá objednávka na zboží nebo služeby

Uživatelské moduly

Řízení úkolů, projektů a kvality
Kontakty, adresáře
Správa a automatizace webu
Modul Personalistika
Produkty, aktiva, nákup a prodej
Správa financí
Metriky a měření

Technické moduly

Modul Sabre
Konektor mezi AyMINE a Enterprise Architect

Systémové moduly

Framework – systémový základ
Správa systému

Ozvěte, co vás zajímá

Chcete se rovnou zeptat?

Volejte na tel. +420 605 203 938

nebo využijte další kontakty

Přijatá objednávka na zboží nebo služby

Objednávka je potvrzeným zadáním dovnitř do firmy, na základě kterého jsou služby dodávány

Objednávka typicky vzniká z nabídky. Systém umožňuje nabídky buď převést na objednávku – pak se nabídka už dále neschovává, nebo z nabídky vytvořit novou objednávku – pak v systému zůstává nabídka i objednávka. Firma může zvolit kteroukoli metodu.

V rámci objednávky je možné u každé jednotlivé položky evidovat, zda je dodána a v jakém rozsahu. K objednávce je možné vystavit fakturu na celou část, nebo jenom její část. Vždy se k faktuře vztahují jednotlivé položky objednávky. Pokud je třeba z některé položky fakturovat pouze část, je třeba ji rozdělit na dvě položky.

Objednávku je možné v průběhu realizace plnit – např. na základě změny od zákazníka. Je možné položky vyřazovat i přidávat nové.

Generování objednávky a faktury

Ze vygenerujete objednávku ve formátu PDF (Příkaz uložit do). Z dokončené objednávky je možné tisknout / exportovat fakturu. Systém může objednávku odeslat přímo emailem - obsah objednávky je v emailu i formou přílohy v PDF.

Nejpohodlnějším řešením, které je možné snadno udělat přímo z mobilu, je ukončení objednávky / zakázky, vygenerování faktury a její odeslání emailem zákazníkovi. Můžete tak např. odeslat fakturu okamžitě po předání i v terénu.

Faktura je současně uložena u objednávky jako pdf doklad. Současně může vzniknout úkol pro zaúčtování vzniklé faktury.

Poznámka: Pokud chcete generovat zálohové faktury, podívejte se k nabídce.

Proces od objednávky k faktuře

Varianty objednávky

Objednávky jsou dvou základních druhů

Objednávka z nabídky

V případě objednávky vytvořené na základě nabídky jsou omezené možnosti objednávku měnit, aby bylo zachováno, co jste v rámci nabídky slíbili. Více o tom píše stránka o přepočítání ceny objednávky.

Objednávku z nabídky vytvoříte výhradně na základě nabídky. Pokud vytvoříte objednávku přímo založním nové, vytvoří se prodejní objednávka. Objednávku z nabídky je možné změnit na prodejní a odpojit od nabídky, ale nikoli naopak.

Prodejní objednávka

Objednávky, které vznikají na základě e-shopu, přímého prodeje nebo při přímém obchodím jednání v sobě kombinují možnosti nabídek a objednávek:

  • Umožňují zcela volně měnit položky

  • Umožňují změnu ceníku a kompletní přepočítání stejně jako nabídka

  • Po schválení se dál chovají jako objednávka a umožňují generování faktury a postoupení k plnění

  • Nikdy nemají vazbu na nabídku

  • Business process objednávky (ArchiMate3)