Vytvoření nového ceníku

Moduly

Řízení úkolů, projektů a kvality
Kontakty, adresáře, smlouvy
Správa a automatizace webu
Modul Personalistika
Produkty, aktiva, nákup a prodej
Správa financí
Metriky a měření

Technické moduly

Modul Sabre
Konektor mezi AyMINE a Enterprise Architect

Systémové moduly

Framework – systémový základ
Správa systému

Ozvěte, co vás zajímá

Chcete se rovnou zeptat?

Volejte na tel. +420 605 203 938

nebo využijte další kontakty

Vytvoření nového ceníku

Tvořit ceník položku po položce je velmi pracné. A spravovat ceníky v excelu také.

Základem pro obchodní ceník jsou v podstatě vždy vstupní ceny. V praxi ale neméně často za vstup slouží jiný ceník - např. ceník, který máte pro jiný stát. Přímé zadávání prodejní ceny je ale často důležité u akčních ceníků nebo výprodejů, Všechny možnosti AyMINE podporuje.

Založení nového ceníku

Abyste mohli ceníky používat, musíte mít aktivní modul obchodu. Základní pracovní plocha modulu obsahuje ceníky v nabídce i na pracovní ploše. Zde vyberte nový ceník.
Jinou možností je vybrat existující ceník a ten duplikovat - možnost máte v detailu ceníku.

Nahrání produktů a cen

Ceník může vycházet z:

  • Nákupních cen od produktů (Ty mohou být zadané z nákupu nebo - pokud evidujete konkrétní prodávané výrobky, tak i kalkulované z cen jednotlivých kusů.)
  • Z ceníku nahraného např. v XLS, CSV formátu od dodavatele, příp. stažený přes API z jeho nabídky. (Použití importu bude pravděpodobně vyžadovat samostatnou implementaci, kterou k systému poskytujeme)
  • Z jiného ceníku v systému (např. v jiné měně)
  • Z jiného vašeho systému AyMINE může stahovat ceny pro obchodní oddělení např. z vašeho ERP. (Implementované je rozhraní např. na IS Abra)
  • Zadané ručně

Volbu vyberete v detailu ceníku, kde také můžete nahrát vstupní soubor nebo vybrat jiný ceník. Podle vstupního ceníku se založí položky do vytvářeného ceníku. Současně mohou být založeny i produkty v katalogu produktů příp. i kategorie. Z jednoho ceníku od dodavatele tak můžete kompletně vyplnit databázi zboží a připravit ji pro obchod i web.

Marže nebo sleva u ceníkové položky

Marže - tedy přirážka i sleva ze základu sdílejí stejné pole v položce ceníku. Není to omyl ani náhoda.
Pokud jsou výchozí ceny vaše vstupní ceny, zadejte marži, tedy procentuální přirážku.

Příklad: Zadejte marži 20% a každé prodávané zboží budete prodávat o 20% dráž, než jste ho nakoupili.

Sleva - Slevu zadejte zápornou marží. Pokud zadáte např -15% slevu na všechno zboží, bude vypočítaná cena v ceníku o 15% nižší, než byla cena, ze které se počitala.

Tip: Vytvořte snadno akční ceník (1 - 3 minuty)

  1. Zkopírujte ceník, ke kterému zakládáte akční ceník,
  2. Novému ceníku nastavte, že cenu odvozuje od původního ceníku
  3. Vyberte produkty, u kterých chcete nabídnout akci; otočte v seznamu výběr a dostanete všechny ostatní. Ty smažte
  4. Vyberte znovu všechny produktu a hromadně nastavte slevu, např. -20%
  5. Nechte ceník přepočítat ... a máte hotovo.

Hodí se vědět

Ceníky se mohou skládat podle priorit. Založte základní ceník s nejnižší prioritou a vytvářejte akční ceníky s prioritou vysokou. Při oceňování se použijí akční ceníky (mají vysokou prioritu) a teprve pokud se v nich zboží nenajde, použije se základní cena.

Přepočty a DPH

Standardně se všechny výpočty ceny provádějí s hodnotami bez DPH. DPH se dopočítává až úplně nakonec. Pokud se např. změní některému zboží sazba, změňte ji v ceníku, nechte položky přepočítat a cena se aktualizuje.

Ceníky pro neplátce DPH

Pokud jste neplátce DPH, používejte všude u produktů volbu bez DPH nebo 0% DPH. Koncové ceny pak budou stejné, jako vypočítané. Nezapomeňte, že tak musíte ceny zadat i na straně nákupu.

Ceníky pro dodávky do zahraničí s přenesenou DPH

Když dodáváte na Slovensko nebo jiné Evropské země. je třeba použít ceník bez DPH. I když máte do zahraničí stejné ceny, jako na českém trhu, je nutné založit ceník pro zahraničí, provázat ho s českým a změnit v něm, že produkty jsou bez DPH. To uděláte snadno pro všechny řádky ceníku hromadnou úpravou.