AyMINE – Technická dok. (anglicky)
Moduly
Řízení úkolů, projektů a kvality
Řízení úkolů, projektů a kvality
Administrace modulu Řízení úkolů
Systémová práva modulu správy úkolů
Grafy pro dokumentaci problémů a tiketů
Kvalifikace, schopnost / dovednost
Kvalifikace uživatele, pracovníka nebo kontaktu
Právo spravovat kvalifikace uživatelů
Úrovně kompetencí a kvalifikací
Metodika a systém řízení kvality
Co tvoří metodiku / SMJ objectsSVG
Adminitrace oblastí, projektů, kalendářů
Správa jedinečných identifikátorů
Šablony pro jedinečné identifikátory
Problémy, tickety a jejich řízení
Generování odpovědi zákaznického centra
Objekty, kterých se problém týká
Problémy, incidenty, helpdesk tikety
Řízení incidentů, neshod v kvalitě
Grafy pro dokumentaci vývoje zpracování úkolů a problémů
Tým projektu nebo tým k pracovnímu postupu
Vrátit plán projektu podle baseline
Tlačítka pro aktivaci události
Vzorové úkoly a metodiky oblasti
Vzorový úkol – Pracovní postup
Objekty vztahující se ke vzorovému úkolu
Proč nejdou některé údaje smazat
Souhlas vedoucího s výkazem práce
Vliv úkolu na právo měnit připojené objekty
Kontakty, adresáře, smlouvy
Systémová práva a nastavení modulu CRM
Ochrana osobních a obchodních údajů
Posílejte hromadné zprávy v souladu s GDPR
Jak korektně zapomenout údaje o osobě
Odhlášení a nastavení preferencí
pro hromadnou poštu
Odhlášení a nastavení preferencí
pro hromadnou poštu
Přehled objednávek pro zákaznické skupiny
Správa a automatizace webu
Nastavení základních web služeb
Uložit přístup k webové stránce
Odpovídací formulář – nastavení
Uživatelská dokumentace AyMINE
Modul Personalistika
Bezpečnost modulu personalistiky
Personalistika – uživatelská oprávnění
Synchronizace pracovníků a uživatelů systému
Správa údajů o oddělní / divizi
Produkty, aktiva, nákup a prodej
Produkty, aktiva, nákup a prodej
Správa modulu Majetek & Obchod
O kritériích kvality u produktů
Přepočítat nabídku a objednávku
Přístupová práva k nabídkám a cenám
Přijatá objednávka na zboží nebo služby
Vlastnost produktu nebo výrobku
Správa financí
Metriky a měření
Souhrny práce z generovaných dat
Technické moduly
Modul Sabre
Konektor mezi AyMINE a Enterprise Architect
Databázový link do databáze Enterprise Architect
Konektor mezi AyMINE a Enterprise Architect
Systémové moduly
Framework – systémový základ
Nastavte si, jak váš systém vypadá a funguje
Soukromé poznámky a značky k záznamům
Správa systému
Zabezpečení příspěvků a interních diskuzí
Kopírování a přesouvání souborů mezi objekty
Nastavení brán pro externí zprávy
Nastavení IMAP brány pro emailovou komunikaci
Nastavení brány pro internetové volání
Skupiny, týmy a pracovní pozice (role)
Vožení podřazené skupiny / role
Propojení uživatelů s VOIP ústřednou
Automatické potvrzení příchozí zprávy
Pravidla pro automatickou odpověď
Pravidla pro odesílanou zprávu
Vzor plánu / strategie
Vzor plánu definuje šablonu pro nový plán nebo strategii. Vzorové plány jsou součástí projektové metodiky a usnadňují založení projektu
- Příklad projektových a organizačních plánů
- Proč vzorové plány
- Co do vzorového plánu patří
- Vzor jako dokument nebo přímo obsah v AyMINE
- Vzorový plán nenahrazuje vzory pracovních úkolů – pracovní postupy
- Mají smysl vzorové plány pro organizační plány?
Příklad projektových a organizačních plánů
Organizační plány
- Plán zajištění bezpečnosti – vyžadováno všude, kde se na kvalitu skutečně dbá, např. standardy ISO 61508, ISO 26262
- Plán interních auditů – nezbytná součást systému řízení jakosti
- Plán informační bezpečnosti – Plán zajištění bezpečnosti dat a informačních systémů v organizaci. Vyžadovaný řadou standardů, např. ISO 27000.
Projektové plány
- Plán projektu – vyžadují projektové metodiky v čele s PMBOK, ale i mnoho dalších (ISO 26262, Automotive SPICE,…)
- Projektový plán bezpečnosti výrobku – Plán vyžadovaný standardy, např ISO 26262 definuje, jaké kroky v projektu se podílejí na zajištění bezpečnosti celého výrobku
- Projektový plány kybernetické bezpečnosti – Plán vyžadovaný standrdem ISO 21434 stanovuje postupy kontrol i aplikovaných bezpečnostích opatřední pro zajištění kybernetické bezpečnosti software ve vyvíjeném dílu pro automotive výrobek
Proč vzorové plány
Vzor typicky předepisuje obsah i formu skutečného plánu. Vytvořením vzoru ale také ušetříte hodně času každému, kdo má nový plán vytvořit, protože nemusí přemýšlet, co do něj patří, a co ne.
Vzorový plán chrání obchodní data
Vzorové plány výrazně přispívají k ochraně obchodních informací. Pokud nejsou vzory k dispozici, využívají se většinou existující plány, které jsou upraveny na nové podmínky. Nezřídka tak zůstanou v plánu informace, které by tam být neměly, nebo se existující plán jako šablona dostane k pracovníkovi, který k němu vůbec neměl mít přístup.
Co do vzorového plánu patří
Ve vzorovém plánu by měly být uveden všechny oddíly a kapitoly, které má skutečný plán mít. Pokud má některou oblast pouze někdy, ve vzorovém plánu by měly být uvedeny podmínky, kdy je která část potřební (v angličtině se tomu v metodikách říká tailoring rules).
Je vhodné i k jednotlivým oddílům uvést návod, co napsat nebo přímo kostru textu. Cílem je, aby:
- Plán vyžadoval co nejméně práce
- Příprava plánu vyžadovala co nejméně dalších odborných znalosti
- Autor plánu mohl vyjít pouze ze vzorového plánu a nemusel zkoumat žádný další předpis nebo metodiku.
Není vždy praktické do plánu uvádět všechny návody a postupy k vyplnění. Proto je možné i vzorový plán propojit s metodikou, kde jsou další podrobnosti uvedeny.
Vzor jako dokument nebo přímo obsah v AyMINE
AyMINE umožňuje, aby vzorový dokument i výsledný plán byl zpracován jako dokument přímo v AyMINE, nebo jako šablona dokumentu, který je přiložen a uložen jako soubor v AyMINE. Co je vhodnější způsob záleží na způsobu práce a dalších pravidlech v organizaci.
Kdy je nezbytný nebo vhodnější připojený dokument
- Jsou požadavky na přesnou formu dokumentu; typicky existuje povinná šablona v MS Word
- Už existují šablony a lidé jsou na ně zvyklí
- Dokument se sdílí s externími subjekty, typicky obchodními partnery. Pak je většinou třeba, aby šlo o dokument
- Je zvykem na plánu pracovat v nástrojích spolupráce, typicky on-line editorech. T těchto nástrojů je většinou možné rovnou uložit dokument, který bude snazší založit. (Většinou je ale stejně snadné zkopírovat i výsledek do AyMINE).
- Je zvykem nebo pravidlem dělat revize nad dokumentem a uchovávat si dokument s revizemi i jako protokol o činnosti.
- Ve výsledném dokumentu nebo i šabloně je více obrázků nebo jiné přílohy.
V ostatních případech je praktičtější mít obsah plánu rovnou v AyMINE – je rychleji dostupný a si kopíruje při vytváření nové verze dokumentu.
vzory pracovních úkolů – pracovní postupy
Vzorový plán nenahrazujeVětšina plánů obsahuje přehled kroků, které na jeho základě mají být provedeny. Např. plán interních auditů podle ISO 9001 plánuje interní audity v průběhu roku.
Naplánované úkoly ale nevznikají z dokumentu plánu; vznikají ze vzorových úkolů a měly by proto být popsány právě jako tyto úkoly. Ke vzorovému plánu se proto většinou vztahuje i vzorový úkol a v něm podúkoly pro jednotlivé plánované úkoly. Konkrétní plán tak vzniká naplánováním úkolů na základě vzoru.
Mají smysl vzorové plány pro organizační plány?
Smysl vzorového plánu např. pro plán projektu je nepochybný a povinnost vzorového plánu vyplývá i ze standardů jako CMMI, tak u organizačních plánů smysl na první pohled jasný není.
Organizační plány ale stejně jako projektové zahrnují činnosti, které je třeba udělat pro to, aby se o danou oblast řádně pečovalo. Např. Plán kontroly kvality služeb podle ISO 2000 Má zahrnovat průběžné kontroly a postupy, jak se budou jednotlivé služby v průběhu roku kontrolovat. Zahrnuje i metodiku, jak kontroly provádět a doporučení, co zohlednit při přípravě plánu pro daný rok. Vzorový plán tak obsahuje
- Best-practices, tedy zkušenosti pro přípravu plánu samotného
- Upozornění na souvislosti, které je třeba zohlednit
- Návrh samotného plánu
- Odhady, jak plánovat kapacity
V samotném plánu pro konkrétní rok většina informací ze vzorového plánu není. Kopírování plánu z minulého roku proto vzorový plán nenahrazuje.