AyMINE – Technická dok. (anglicky)
Moduly
Řízení úkolů, projektů a kvality
Řízení úkolů, projektů a kvality
Administrace modulu Řízení úkolů
Systémová práva modulu správy úkolů
Grafy pro dokumentaci problémů a tiketů
Kvalifikace, schopnost / dovednost
Kvalifikace uživatele, pracovníka nebo kontaktu
Právo spravovat kvalifikace uživatelů
Úrovně kompetencí a kvalifikací
Metodika a systém řízení kvality
Co tvoří metodiku / SMJ objectsSVG
Adminitrace oblastí, projektů, kalendářů
Správa jedinečných identifikátorů
Šablony pro jedinečné identifikátory
Problémy, tickety a jejich řízení
Generování odpovědi zákaznického centra
Objekty, kterých se problém týká
Problémy, incidenty, helpdesk tikety
Řízení incidentů, neshod v kvalitě
Grafy pro dokumentaci vývoje zpracování úkolů a problémů
Tým projektu nebo tým k pracovnímu postupu
Vrátit plán projektu podle baseline
Tlačítka pro aktivaci události
Vzorové úkoly a metodiky oblasti
Vzorový úkol – Pracovní postup
Objekty vztahující se ke vzorovému úkolu
Proč nejdou některé údaje smazat
Souhlas vedoucího s výkazem práce
Vliv úkolu na právo měnit připojené objekty
Kontakty, adresáře, smlouvy
Systémová práva a nastavení modulu CRM
Ochrana osobních a obchodních údajů
Posílejte hromadné zprávy v souladu s GDPR
Jak korektně zapomenout údaje o osobě
Odhlášení a nastavení preferencí
pro hromadnou poštu
Odhlášení a nastavení preferencí
pro hromadnou poštu
Přehled objednávek pro zákaznické skupiny
Správa a automatizace webu
Nastavení základních web služeb
Uložit přístup k webové stránce
Odpovídací formulář – nastavení
Uživatelská dokumentace AyMINE
Modul Personalistika
Bezpečnost modulu personalistiky
Personalistika – uživatelská oprávnění
Synchronizace pracovníků a uživatelů systému
Správa údajů o oddělní / divizi
Produkty, aktiva, nákup a prodej
Produkty, aktiva, nákup a prodej
Správa modulu Majetek & Obchod
O kritériích kvality u produktů
Přepočítat nabídku a objednávku
Přístupová práva k nabídkám a cenám
Přijatá objednávka na zboží nebo služby
Vlastnost produktu nebo výrobku
Správa financí
Metriky a měření
Souhrny práce z generovaných dat
Technické moduly
Modul Sabre
Konektor mezi AyMINE a Enterprise Architect
Databázový link do databáze Enterprise Architect
Konektor mezi AyMINE a Enterprise Architect
Systémové moduly
Framework – systémový základ
Nastavte si, jak váš systém vypadá a funguje
Soukromé poznámky a značky k záznamům
Správa systému
Zabezpečení příspěvků a interních diskuzí
Kopírování a přesouvání souborů mezi objekty
Nastavení brán pro externí zprávy
Nastavení IMAP brány pro emailovou komunikaci
Nastavení brány pro internetové volání
Skupiny, týmy a pracovní pozice (role)
Vožení podřazené skupiny / role
Propojení uživatelů s VOIP ústřednou
Automatické potvrzení příchozí zprávy
Pravidla pro automatickou odpověď
Pravidla pro odesílanou zprávu
Adminitrace oblastí, projektů, kalendářů
Pravidla správy umožňují definovat, kdo smí s daty v oblasti pracovat plnohodnotně a kdo pouze omezeně
Čeho se správa týká
Správa se týká nejenom business oblastí, ale i dalších "datových oblastí", které jsou ze skupiny odvozeny:
V rámci vaší konfigurace nemusí být všechny oblasti dostupné.
Oprávnění k oblasti
Oblast má správce, kterým je vždy jeden uživatel. Dále je třeba nastavit skupinu lidí, která má právo v oblasti aktivně pracovat (zpracovávat) a případě lidi, kteří v oblasti nepracují, ale mohou do jejího obsahu nahlížet.
V obou případech jde o skupiny osob (role). Je možné vybrat existující skupinu (třeba všechny zaměstnance, nebo konkrétní tým či roli), nebo pomocí tlačítek Zpracovatelé / Čtenáři vytvořit novou skupinu.
Kdy vytvářet novou skupinu a kdy použit existující? Když použijete roli, např. člen představenstva, tak s výměnou člena představenstva nový člen uvidí oblasti okamžitě, jakmile mu bude v systému nová role přidělena. Nehrozí, že správce oblasti (pravděpodobně ředitel) nového člena zapomene dát mezi členy oblasti. Pro dlouhodobě zavedené oblasti je proto vždy vhodné použít standardní skupiny, nebo vytvořit skupinu obsahující role, které do ní mají patřit.
Pro ad-hoc oblasti vytvářené pro konkrétní úkol může být naopak výhodnější vytvořit vlastní seznam osob. Manažerovi oblasti to dává jistotu, že tým zůstane po celou dobu stejný a změny v rolích ve firmě mu seznam lidí s povoleným přístupem nečekaně nezmění.
Zpracovatelé oblasti
Zpracovatelé jsou lidé, kteří mohou v oblasti aktivně pracovat – zakládat úkoly, informace atd. Zpracovateli by měli být lidé, kteří oblast aktivně zpracovávají. Naopak nemusí jimi být lidé, kteří vykonávají přidělené úkoly, ale sami nové nemají vytvářet. (Uživatel vidí úkol, který dostal, i když není zpracovatelem oblasti, ve které úkol vznikl.)
Čtenáři
Čtenáři jsou typicky lidé, kteří z titulu své pravomoci mají mít přehled nad děním v oblasti, ale aktivně ji nezpracovávají. Typickým příkladem může být ředitel, nový nastupující vedoucí, auditor.
Pozor: na legislativní omezení. Např. ředitel společnosti má právo vidět do oblasti účetnictví, ale z důvodu GDPR nemá právo nahlížet do osobních složek zaměstnanců. Může být proto bez omezení čtenářem v ekonomických oblastech, ale nesmí být čtenářem v oblastech s osobními složkami zaměstnanců.
Příklad: Vedoucí ekonomického úseku má oblast controlingu. Zpracovatelem v oblasti je ona a její zástupkyně. Čtenářem ředitel společnosti
- Vedoucí a zástupkyně mohou vytvářet úkoly, aktivity a další objekty v oblasti
- Ředitel vidí do úkolů v oblasti, jejich průběhu a plnění. Nemůže ale nic měnit (může ale např. přidat upozornění k úkolu a poslat jej vedoucí)
- Pokud vedoucí dá fakturantce v rámci oblasti úkol, fakturantka uvidí úkol mezi svými úkoly, uvidí i ze které je oblasti, ale nemůže se dívat, co jiného se v oblasti řeší a zpracovává. Přidělením úkolu se tak nijak neohrozí ochrana informací v oblasti
- Pokud vedoucí někoho zařadí do řešitelského týmu v úkolu, stejně jak v předchozím případě uvidí kompletně úkol (včetně např. přiložených souborů), ale jinam do oblasti neuvidí.
Administrace oblastí
Oblast může kompletně nastavit její správce / vlastník. Nastavení oblastí je také možné přenechat administrátorovi. Administrátor (pracovník s potřebným oprávněním) vidí všechny oblasti, které jsou v systému vytvořeny a může nastavovat:
- Zpracovatele
- Čtenáře
- Měnit správce oblasti
- Značky objektů v oblasti (viz dále)
Administrátor nevidí do obsahu oblasti. I když může oblast administrovat, nevidí úkoly, informace ani nic jiného. Jeho oprávnění proto neohrožuje ochranu informací, které jsou v oblasti spravovány.
Administrátor oblastí je důležitou rolí ve chvíli, kdy např. z firmy odejde pracovník, který byl správcem / vlastníkem nějaké oblasti. Protože oprávnění k oblasti nemohou měnit ani zpracovatelé, je nezbytné, aby administrátor přesunul roli vlastníka na nového pracovníka. (Pozn.: Pokud jsou aktivní procesy převodu, přenesení odpovědnosti může proběhnout automaticky. Ne vždy je to ale žádoucí!)
Administrátor připraví oblasti pro jednotlivé oblasti firemních činností a týmy lidí, kteří systém využívají. Je vhodné, aby je připravoval společně so rolemi a přiřadil tak oblasti týmovým rolím.
Může vás zajímat
Vzory značek
Pro oblast je možné definovat, jaké značky dostávají úkoly a jiné objekty.
Příklad: 345. záznam v lednu 2020 v oblasti účetnictví může dostat značku:
> 2020-1/Ucetnictvi/345
Definovat značky může pouze člověk s oprávněním administrátora. Pokud chcete ve své oblasti vlastní značení, je třeba se s ním dohodnout.
Více se o správě vzorů v samostatné kapitole