Veřejný klient

Moduly

Řízení úkolů, projektů a kvality
Kontakty, adresáře, smlouvy
Správa a automatizace webu
Modul Personalistika
Produkty, aktiva, nákup a prodej
Správa financí
Metriky a měření

Technické moduly

Modul Sabre
Konektor mezi AyMINE a Enterprise Architect

Systémové moduly

Framework – systémový základ
Správa systému

Ozvěte, co vás zajímá

Chcete se rovnou zeptat?

Volejte na tel. +420 605 203 938

nebo využijte další kontakty

Veřejný klient

Veřejný klient je speciální typ určený pro účty uživatelů, kteří se vzájemně neznají.

Co je veřejný klient

Jde o speciální druh klienta - nastavení provádí superadministrátor ve správě klientů. Omezuje práva, která klienti mají a mění rozsah funkčnosti, která je dostupná. Přesné změny chování jsou závislé na jednotlivých modulech.

V rámci systémové správy pro veřejné klienty platí, že:

  • Uživatelé vidí jenom ty uživatele, se kterými jsou ve společné skupině.
  • Uživatelé nemohou získat práva, která by jim umožňovala přehled přes všechny činnosti
  • Veřejný klient má samostatné administrátory pro oddělené skupiny, kteří sami sobě nemohou dát práva překračující jejich prostor.

O správě klientů se píše zde.

Pro koho je Veřejný klient

Veřejný klient je typ určený pro:

  • Spolky se pobočkami, které se vzájemně blízce neznají
  • Neziskové organizaci s větším počtem uživatelů, kde uživatelé spolupracují ve vlastní skupině, ale nesdílí o sobě vzájemně informace
  • Církve, kde jednotlivé sbory a skupiny mají své členy, ale osobní údaje mimo sbory se sdílí omezeně
  • Sportovní svazy s kluby

Speciálním typem je Veřejný klient pro bezplatné nebo individuální účty. V rámci tohoto klienta mohu uživatelé využívat vlastní sdílený prostor a propojovat se vzájemně s těmi, se kterými se znají a vymění si kontakty.

Ochrana dat v rámci veřejného klienta

Ochrana dat má stejnou logiku, jako u běžného klienta, ale s tím omezením, že nejsou dostupná práva systémové administrace. Správci v rámci veřejného klienta nemají dostupné funkce a pohledy, které by umožňovaly:

Díky těmto omezením jsou dostupné v podstatě všechny funkce systému, ale vždy v omezeném rozsahu

Možnosti supersprávce u veřejného klienta

Supersprávce má možnost spravovat všechny klienty a vidět všechny oblasti v systému. Má tak přehled o uživatelích napříč celým systémem. Nemá ale žádný přístup k datům, které v systému uživatelé mají. Supersprávce tak má možnost např. zablokovat účet uživatele, vytvořit nový nebo zařadit uživatele do skupiny, ale bez toho, aby se veřejně zařadil do skupiny, se nemůže dostat k údajům.

Každý uživatel má přehled, s kým data sdílí. Každá datová oblast i každý projekt poskytuje všem, kdo jsou do něj vpuštěni přehled o všech ostatních, kdo má přístup.

Může se supersprávce přidat někam nepovolaně a nepozorovaně?

Supersprávce skutečně má možnost přidávat nové lidi do skupin a může tak přidat i sebe. Aby k tomu nemohlo docházet nepozorovaně, je vedoucí skupiny vždy informován, když je do skupiny někdo přidán někým jiným, než přímo vedoucím. Superadministrátor se proto nemůže dostat do žádné skupiny bez toho, aby o tom vedoucí věděl. Vedoucí navíc může přidání zablokovat a pak ani právo superadminstrátora nedovolí nikoho do skupiny přidat.