AyMINE – Technická dok. (anglicky)
Moduly
Řízení úkolů, projektů a kvality
Řízení úkolů, projektů a kvality
Administrace modulu Řízení úkolů
Systémová práva modulu správy úkolů
Grafy pro dokumentaci problémů a tiketů
Kvalifikace, schopnost / dovednost
Kvalifikace uživatele, pracovníka nebo kontaktu
Právo spravovat kvalifikace uživatelů
Úrovně kompetencí a kvalifikací
Metodika a systém řízení kvality
Co tvoří metodiku / SMJ objectsSVG
Adminitrace oblastí, projektů, kalendářů
Správa jedinečných identifikátorů
Šablony pro jedinečné identifikátory
Problémy, tickety a jejich řízení
Generování odpovědi zákaznického centra
Objekty, kterých se problém týká
Problémy, incidenty, helpdesk tikety
Řízení incidentů, neshod v kvalitě
Grafy pro dokumentaci vývoje zpracování úkolů a problémů
Tým projektu nebo tým k pracovnímu postupu
Vrátit plán projektu podle baseline
Tlačítka pro aktivaci události
Vzorové úkoly a metodiky oblasti
Vzorový úkol – Pracovní postup
Objekty vztahující se ke vzorovému úkolu
Proč nejdou některé údaje smazat
Souhlas vedoucího s výkazem práce
Vliv úkolu na právo měnit připojené objekty
Kontakty, adresáře, smlouvy
Systémová práva a nastavení modulu CRM
Ochrana osobních a obchodních údajů
Posílejte hromadné zprávy v souladu s GDPR
Jak korektně zapomenout údaje o osobě
Odhlášení a nastavení preferencí
pro hromadnou poštu
Odhlášení a nastavení preferencí
pro hromadnou poštu
Přehled objednávek pro zákaznické skupiny
Správa a automatizace webu
Nastavení základních web služeb
Uložit přístup k webové stránce
Odpovídací formulář – nastavení
Uživatelská dokumentace AyMINE
Modul Personalistika
Bezpečnost modulu personalistiky
Personalistika – uživatelská oprávnění
Synchronizace pracovníků a uživatelů systému
Správa údajů o oddělní / divizi
Produkty, aktiva, nákup a prodej
Produkty, aktiva, nákup a prodej
Správa modulu Majetek & Obchod
O kritériích kvality u produktů
Přepočítat nabídku a objednávku
Přístupová práva k nabídkám a cenám
Přijatá objednávka na zboží nebo služby
Vlastnost produktu nebo výrobku
Správa financí
Metriky a měření
Souhrny práce z generovaných dat
Technické moduly
Modul Sabre
Konektor mezi AyMINE a Enterprise Architect
Databázový link do databáze Enterprise Architect
Konektor mezi AyMINE a Enterprise Architect
Systémové moduly
Framework – systémový základ
Nastavte si, jak váš systém vypadá a funguje
Soukromé poznámky a značky k záznamům
Správa systému
Zabezpečení příspěvků a interních diskuzí
Kopírování a přesouvání souborů mezi objekty
Nastavení brán pro externí zprávy
Nastavení IMAP brány pro emailovou komunikaci
Nastavení brány pro internetové volání
Skupiny, týmy a pracovní pozice (role)
Vožení podřazené skupiny / role
Propojení uživatelů s VOIP ústřednou
Automatické potvrzení příchozí zprávy
Pravidla pro automatickou odpověď
Pravidla pro odesílanou zprávu
Formátované texty v aplikaci
Aplikace podporuje různé interní formáty a v některých případech dává na výběr, který zvolit.
V kostce: Markdown nebo HTML?
Pokud nepotřebujete styly a barvy písma, je Markdown vhodnější. Pokud se ale bez barviček neobejdete, nezbude, než zvolit HTML.
Je na výběr
Aplikace většinou na výběr nedává – různé formáty by vytvořily zmatek, který by převážil nad výhodami. Standardně je všude používán Markdown, i když s řadou rozšíření.
Aktuálně je HTML formát používán standardně pouze pro emaily a šablony emailových zpráv. HTML je pro email standard a jeho převod do markdownu není prakticky použitelný.
Volitelně je možné HTML využít i pro psaní informací. Další objekty s HTML mohou definovat moduly.
Markdown a jeho vlastnosti
Markdown je standardní formát, jeho struktura je jednodušší a neobsahuje tzv. párové značky. Díky tomu nehrozí, že se rozpadne jeho struktura, jak se to snadno stane u HTML, když do něj zabloudí např. nějaké <div>
navíc.
Výhody markdown
Je řada dobrých důvodů, proč považujeme markdown za vhodnější:
- Automatické překlady – posílat do překladačů HTML je i pro překladač, který se HTML strukturu snaží udržet, výrazně náročnější. Výsledek není vždy v pořádku, někdy si s HMLT překladače neporadí vůbec
- Barvy – Systém umožňuje používat světlé i tmavé pozadí, ale pokud by uživatelé nastavovali textům interní barvy, je inverzní zobrazování velmi problematické. Problémy jistě zná každý, kdo chce používat email v tmavém prostředí.
- Zobrazení začátku textu – Z markdown dokumentu je velmi snadné zobrazit začátek dokumentu, např. první odstavce. S HTML toto obecně bez načtení celého dokumentu není možné.
- Zaškrtávací pole a jejich kontrola – Markdown od základu podporuje checklisty, tedy seznam se zaškrtávacími poli. Ty je samozřejmě možné vytvořit i v HTML, ale jejich používání a prohledávání v markdown je výrazně jednodušší. Systém automticky kontroluje, kde nejsou zaškrtnuty např. kontroly u úkolů a pohodlné vyplňování. Pro to je markdown přímo dělaný.
- Automatické formátování – díky tomu, že markdown neobsahuje formátování v dokumentu, je snazší ho zobrazit tak, jak se hodí vzhledem k obrazovce a způsobu použití.
- Kombinace různých obsahů – spojit více markdown dokumentů je výrazně jednodušší, nehrozí problémy s různými styly.
Není všechno čisté
Markdown ve své čisté podobě bohužel neumožňuje např. vložení obrázků nebo tabulky. Aplikace proto využívá rozšířenou syntaxi, která tyto reálně nezbytné možnosti doplňuje.
HTML a proč má někdy navrch
Pokud potřebujete detailnější formátování nebo uložit vstup z internetu, bude "tzv. ruční formátování" vhodnější.
Ručně formátovaný text je uložen ve formátu HTML, používá jiný editor, který dává další možnosti:
- Zarovnávat text
- Lépe pracovat s tabulkami a bloky
- Používat barvy písem
- Používat fonty
Rizika a nevýhody HTML
HTML má nevýhody, kvůli kterým standardně není používán. Je dobré na ně pamatovat. Nepřekvapivě jde o hlavní výhody markdown, jak jsou uvedeny výše.
Barvy písma
Jak už je uvedeno výše, barvy písma jsou fajn, ale jenom do té doby, dokud si text zobrazují všichni za stejných podmínek. Nezapomeňte ale, že polovina lidí používá světlé pozadí a polovina tmavé. Když nějakému textu dáte červenou nebo jasně modrou barvu, tak je v pořádku. Ale když vnutíte např. černou nebo naopak světle šedou resp. jakoukoli barvu na okraji jasných a tmavých, polovina čtenářů s tím bude mít problém.
Poznámka: Důvod nepoužívání barev je zcela zásadní pro jejich nepoužívání např. v požadavcích. Hrozí velké riziko, že si řešitel nemusí části textu všimnout. Proto aplikace používání barev v požadavcích nepodporuje.
Styl písma (font)
Styly písma (fonty) pomáhají zvýraznit některé pasáže, ale stejně jako u barev platí, že co vidíte vy, nemusí vidět čtenář. Např. maily fonty nepoužívají, resp. většina prohlížečů je standardně nepoužívá. Styly v emailu by se proto neměly používat vůbec.
Styly se nepřenesou ani do generovaných PDF dokumentů; generátor má vlastní sady písem. Proto zvýraznění, které máte na obrazovce, bude v dokumentu vypadat jinak.
Styly nemusí mít ani čtenář, který informaci dostane – jeho prohlížeč písma nemusí stahovat; např. na mobilních telefonech je to časté.