AyMINE – Technická dok. (anglicky)
Moduly
Řízení úkolů, projektů a kvality
Řízení úkolů, projektů a kvality
Administrace modulu Řízení úkolů
Systémová práva modulu správy úkolů
Grafy pro dokumentaci problémů a tiketů
Kvalifikace, schopnost / dovednost
Kvalifikace uživatele, pracovníka nebo kontaktu
Právo spravovat kvalifikace uživatelů
Úrovně kompetencí a kvalifikací
Metodika a systém řízení kvality
Co tvoří metodiku / SMJ objectsSVG
Adminitrace oblastí, projektů, kalendářů
Správa jedinečných identifikátorů
Šablony pro jedinečné identifikátory
Problémy, tickety a jejich řízení
Generování odpovědi zákaznického centra
Objekty, kterých se problém týká
Problémy, incidenty, helpdesk tikety
Řízení incidentů, neshod v kvalitě
Grafy pro dokumentaci vývoje zpracování úkolů a problémů
Tým projektu nebo tým k pracovnímu postupu
Vrátit plán projektu podle baseline
Tlačítka pro aktivaci události
Vzorové úkoly a metodiky oblasti
Vzorový úkol – Pracovní postup
Objekty vztahující se ke vzorovému úkolu
Proč nejdou některé údaje smazat
Souhlas vedoucího s výkazem práce
Vliv úkolu na právo měnit připojené objekty
Kontakty, adresáře, smlouvy
Systémová práva a nastavení modulu CRM
Ochrana osobních a obchodních údajů
Posílejte hromadné zprávy v souladu s GDPR
Jak korektně zapomenout údaje o osobě
Odhlášení a nastavení preferencí
pro hromadnou poštu
Odhlášení a nastavení preferencí
pro hromadnou poštu
Přehled objednávek pro zákaznické skupiny
Správa a automatizace webu
Nastavení základních web služeb
Uložit přístup k webové stránce
Odpovídací formulář – nastavení
Uživatelská dokumentace AyMINE
Modul Personalistika
Bezpečnost modulu personalistiky
Personalistika – uživatelská oprávnění
Synchronizace pracovníků a uživatelů systému
Správa údajů o oddělní / divizi
Produkty, aktiva, nákup a prodej
Produkty, aktiva, nákup a prodej
Správa modulu Majetek & Obchod
O kritériích kvality u produktů
Přepočítat nabídku a objednávku
Přístupová práva k nabídkám a cenám
Přijatá objednávka na zboží nebo služby
Vlastnost produktu nebo výrobku
Správa financí
Metriky a měření
Souhrny práce z generovaných dat
Technické moduly
Modul Sabre
Konektor mezi AyMINE a Enterprise Architect
Databázový link do databáze Enterprise Architect
Konektor mezi AyMINE a Enterprise Architect
Systémové moduly
Framework – systémový základ
Nastavte si, jak váš systém vypadá a funguje
Soukromé poznámky a značky k záznamům
Správa systému
Zabezpečení příspěvků a interních diskuzí
Kopírování a přesouvání souborů mezi objekty
Nastavení brán pro externí zprávy
Nastavení IMAP brány pro emailovou komunikaci
Nastavení brány pro internetové volání
Skupiny, týmy a pracovní pozice (role)
Vožení podřazené skupiny / role
Propojení uživatelů s VOIP ústřednou
Automatické potvrzení příchozí zprávy
Pravidla pro automatickou odpověď
Pravidla pro odesílanou zprávu
Záznamy a protokoly
Záznamu uchovává informaci o tom, že došlo k nějaké události nebo činu. Protokol má podobný význam s tím rozdílem, že navíc popisuje, jak činnost probíhala a k čemu došla.
- Nedělejte záznamy zbytečně!
- Protokoly
- Ptáte se
- Mohu se jako auditor spolehnout, že jsou záznamy pravdivé a nejsou antedatované?
- Proč je možné upravovat týden po vzniku?
- Nedají se ta omezení nějak obejít?
- Jaký je rozdíl mezi záznamy vytvářenými automaticky systémem a záznamy od uživatelů
Nedělejte záznamy zbytečně!
AyMINE dělá hodně záznamů samostatně a není třeba je vytvářet ručně. Každý úkol, rozhodování automaticky vytváří záznam, který je uložen a nejde jej změnit; z porady se dělá zápis na poradě samotné, vedle toho ale vznkají i záznamy, které opět dokládají, že k událostti došlo.
Záznamy je třeba dělat o činnostech, které proběhly mimo prostředí AyMINE, typicky přímo v dílně, u zákazníka, na stavbě. Záznamy jsou nezbytné, pokud potřebujete podpis druhé strany – ať už papírový (pak je třeba schovat podepsaný dokument), nebo elektronický – pak se schovává podepsané PDF.
Protokoly
Protokoly dokumentujete průběh nějaké akce, typicky auditu nebo testování, ale mohou se týkat i jiných činností. V protokolech je třeba zaznamenat průběh nebo výsledek a zjištění. Protokol je pak uložen u objektu, který byl předmětem akce – v projektové dokumentaci, u výrobku, který byl před předáním testován apod. Konkrétní objekt nemusí existovat, např. pro interní audity podle normy ISO jsou ověřovaným předmětem procesy, dokumenty, archivy apod. Takové protokoly skladuje oddělení, které je za kontroly odpovědné, typicky je třídí po letech. AyMINE je můžete snadno třídit podle tématu, roku nebo autora, takže další třídění sami vytvářet nemusíte.
Ptáte se
Mohu se spolehnout, že se záznamy neztratí?
Záznamy je možné smazat jenom 3 dny po vytvoření, starší záznamy mazat nelze.
Mohu se jako auditor spolehnout, že jsou záznamy pravdivé a nejsou antedatované?
Záznamy mohou lidé upravovat maximálně týden po jejich vzniku. Je možné, aby vytvořili záznam i více do minulosti, ale datum, kdy byl vytvořen, je možné najít v historii (menu v detailu záznamu). Datum vytvoření uživatel nemá možnost měnit.
Protože lze záznamy upravovat pouze týden nazpět, není ani možné použít starší záznam a předělat jej, aby jiný vypadal jako starý. Navíc se po každému update uloží do historie záznam, že byla změna provedena.
Proč je možné upravovat týden po vzniku?
Záznamy, které lidé vytváří ručně, prochází často revizí, nebo na nich spolupracuje více lidí. Neslouží jako důkaz, kdy přesně nějaká akce proběhla, k tomu slouží automaticky generované záznamy. Kdyby systém neposkytoval prostor pro úpravy, pracovalo by se s ním velmi obtížně.
Nedají se ta omezení nějak obejít?
Ne; snažíme se, aby to nešlo. Technicky by programátor nebo IT odborník mohl některé věci změnit, ale stejně by se dalo zjistit, že se záznamy někdo manipulovat.
Jaký je rozdíl mezi záznamy vytvářenými automaticky systémem a záznamy od uživatelů
Rozdílů je je poměrně dost, záleží na úhlu pohledu, kterým to hodnotíme:
- Vznik Na automatické záznamy není třeba myslet; vzniknou prostě samy v reakci na nějakou událost
- Procesně Důležité je, jak na záznamy pohlížíme z procesního hlediska jako na doklady. Tím, že automatické záznamy vznikají samy, vytvářejí jiný typ dokladu – odpovídají sice časem, ale není neobvyklé, že věci jsou do systému zaneseny dodatečně, takže čas také nemusí odpovídat skutečnosti. Z hlediska procesu ověření pravdivosti záznamu je proto třeba na oba typy záznamu nahlížet s vědomím, kde mají silné a slabé stránky.
- Umístění v systému Automatické jsou v detailu objektu na záložce Aktivity, kdežto záznamy vytvářené ručně jsou ve složce záznamů projektu nebo oblasti. Mezi aktivitami jsou zobrazeny také.