AyMINE – Technická dok. (anglicky)
Moduly
Řízení úkolů, projektů a kvality
Řízení úkolů, projektů a kvality
Administrace modulu Řízení úkolů
Systémová práva modulu správy úkolů
Grafy pro dokumentaci problémů a tiketů
Kvalifikace, schopnost / dovednost
Kvalifikace uživatele, pracovníka nebo kontaktu
Právo spravovat kvalifikace uživatelů
Úrovně kompetencí a kvalifikací
Metodika a systém řízení kvality
Co tvoří metodiku / SMJ objectsSVG
Adminitrace oblastí, projektů, kalendářů
Správa jedinečných identifikátorů
Šablony pro jedinečné identifikátory
Problémy, tickety a jejich řízení
Generování odpovědi zákaznického centra
Objekty, kterých se problém týká
Problémy, incidenty, helpdesk tikety
Řízení incidentů, neshod v kvalitě
Grafy pro dokumentaci vývoje zpracování úkolů a problémů
Tým projektu nebo tým k pracovnímu postupu
Vrátit plán projektu podle baseline
Tlačítka pro aktivaci události
Vzorové úkoly a metodiky oblasti
Vzorový úkol – Pracovní postup
Objekty vztahující se ke vzorovému úkolu
Proč nejdou některé údaje smazat
Souhlas vedoucího s výkazem práce
Vliv úkolu na právo měnit připojené objekty
Kontakty, adresáře, smlouvy
Systémová práva a nastavení modulu CRM
Ochrana osobních a obchodních údajů
Posílejte hromadné zprávy v souladu s GDPR
Jak korektně zapomenout údaje o osobě
Odhlášení a nastavení preferencí
pro hromadnou poštu
Odhlášení a nastavení preferencí
pro hromadnou poštu
Přehled objednávek pro zákaznické skupiny
Správa a automatizace webu
Nastavení základních web služeb
Uložit přístup k webové stránce
Odpovídací formulář – nastavení
Uživatelská dokumentace AyMINE
Modul Personalistika
Bezpečnost modulu personalistiky
Personalistika – uživatelská oprávnění
Synchronizace pracovníků a uživatelů systému
Správa údajů o oddělní / divizi
Produkty, aktiva, nákup a prodej
Produkty, aktiva, nákup a prodej
Správa modulu Majetek & Obchod
O kritériích kvality u produktů
Přepočítat nabídku a objednávku
Přístupová práva k nabídkám a cenám
Přijatá objednávka na zboží nebo služby
Vlastnost produktu nebo výrobku
Správa financí
Metriky a měření
Souhrny práce z generovaných dat
Technické moduly
Modul Sabre
Konektor mezi AyMINE a Enterprise Architect
Databázový link do databáze Enterprise Architect
Konektor mezi AyMINE a Enterprise Architect
Systémové moduly
Framework – systémový základ
Nastavte si, jak váš systém vypadá a funguje
Soukromé poznámky a značky k záznamům
Správa systému
Zabezpečení příspěvků a interních diskuzí
Kopírování a přesouvání souborů mezi objekty
Nastavení brán pro externí zprávy
Nastavení IMAP brány pro emailovou komunikaci
Nastavení brány pro internetové volání
Skupiny, týmy a pracovní pozice (role)
Vožení podřazené skupiny / role
Propojení uživatelů s VOIP ústřednou
Automatické potvrzení příchozí zprávy
Pravidla pro automatickou odpověď
Pravidla pro odesílanou zprávu
Co tvoří metodiku / SMJ objectsSVG
Metodiku tvoří postupy, ale i všechny další objekty potřebné nejen pro dodržení postupů, ale i pro správu metodiky samotné.
- Povinnost (Obligation)
- Pojem ze slovníku pojmů (Term, Phrase)
- Směrnice (Policy, Regulation)
- Vzorové plány (Default plan template)
- Vzorové pracovní postupy (Working Procedures, Task Pattern)
- Vzorový protokol (Record template)
- Kvalifikace (Competency & Qualification)
- Business události (Business Event)
- Projektová role
- Vzorový projekt
- Více informací
Metodika tvoří ISMJ nebo jeho část. Obecně ale metodika standardizuje určitou oblast činností. Obsahuje proto všechny záznamy, které jsou potřeba pro popis, co znamená vykonávat činnost kvalitně. Metodika poskytuje základ pro automatizované řízení procesů (workflow). Objekty proto podporují nejenom popis kroků, ale jejich automatizaci.
Každá součást metodiky má svou vlastní stránku s dokumentací, klikněte si proto na detail pro více podrobností.
V závorce za českým názvem SMJ prvku je pro přehlednost uveden i anglický název.
Povinnost (Obligation)
Povinnosti, které musí metodika naplňovat, nebo se jimi řídit. Povinnosti jsou typicky „vstupními požadavky“, stojí trochu mimo, ale to neznamená, že nejsou důležité, naopak.
Pojem ze slovníku pojmů (Term, Phrase)
Slovník je nezbytnou součástí každé normy i standardu a neměl by chybět ani v interních metodikách. Ideálně je společný slovník pro všechny metodiky společnosti.
Slovníky podporují vícejazyčné definice pojmů, v rámci jednoho slovníku můžete proto uvádět český překlad i orginální definici. (Obecně můžete mít libovolný počet jazyků.)
Možnost vícejazyčné definice se netýká jenom slovníků, ale zejména i pracovních postup. V rámci jedné metodiky proto můžete definovat systém řízení kvality a bezpečnosti současně česky a anglicky a mít jej tak srozumitelný pro místní pracovníky, zahraniční kolegy i auditora od klienta.
Směrnice (Policy, Regulation)
Směrnice tvoří většinu páteř celého systému kvality i jiných metodik.
Směrnice na různých úrovních řízení mají různé pojmy – nařízení, policy / politiky apod. Konkrétní typy dokumentů je možné v systému definovat.
Vzorové plány (Default plan template)
Vzorové plány jsou základem zejména pro projektové plánování, ale nejenom pro něj; obecně poslouží všude, kde je plánování potřeba a metodika jej standardizuje.
Příklady vzorových plánů jsou
- Vzorový plán projektu
- Master Test Plan – Strategie testování
Vzorové pracovní postupy (Working Procedures, Task Pattern)
Pracovní postup je ekvivalentem pracovních postupů ze systému řízení kvality.
Zásadní výhodou a rozdílem automatizované metodiky oproti dokumentům je, že na základě vzorových úkolů z metodiky jsou přímo vytvářeny úkoly skutečné. Systém tak ušetří mnoho práce a pracovníkům nutnost znát všechno do detailu nebo pracovní postupy hledat. Pracovní postup v metodice může být součástí systému řízení kvality a současně je definicí kroku ve workflow systému. Více o využití pracovních postupů je i zde (PDF infografika).
Vzorové pracovní postupy mohou být hierarchické a tvořit tak ucelený pracovní postupy včetně tzv. WBS – Work Brakedown Structure. Příkladem komplexního kroku je etapa projektu
Vzorový protokol (Record template)
Vzorový protokol je předlohou pro záznamy které je třeba při práci vytvářet a není možné zůstat u automaticky generovaných záznamů.
Typicky se vzorový protokol používá v případě, kdy je třeba jej předložit schvalovacímu orgánu. Naopak se nepoužívá tam, kde jde o interní dokumentaci děje a jeho výsledku.
Kvalifikace (Competency & Qualification)
Kvalifikace definují, co musí umět pracovníci, kteří úkoly vykonávají. Kvalifikace rozhodně nenahrazují organizační role a jsou pro kvalitní metodiku, která skutečně řeší kvalitu, zcela nezbytné. I když jsou součástí metodik, jsou i důležitým základem pro evidenci schopností pracovníků a proto je využívá i HR modul.
Business události (Business Event)
Události slouží jako podpora automatizace činností. Díky událostem může jedno zpracování procesu aktivovat další a tak automatizovat komplexní činnost.
Projektová role
Projektová role věcně vzato definuje, jaké kompetence musí mít člověk, který se na projektu podílí. Projektové roli jsou současně vzorovými pracovními postupy přidělovány vzorové úkoly.
Projektové role mají pochopitelně smysl pouze v metodikách, které se vztahují k projektovému řízení. Mimo projekty se nevyžívají.
Vzorový projekt
Vzorový projekt definuje, jaké všechny součásti musí mít projekt určitého typu. (Pro každý typ projektu je možné definovat vlastní typ).
Na základě vzorového projektu může být nový projekt v souladu s metodikou zahájen snadno během minuty.
Více informací
O metodikách a jejich významu pro řízení kvality se dočtete více zde.