AyMINE – Technická dok. (anglicky)
Moduly
Řízení úkolů, projektů a kvality
Řízení úkolů, projektů a kvality
Administrace modulu Řízení úkolů
Systémová práva modulu správy úkolů
Grafy pro dokumentaci problémů a tiketů
Kvalifikace, schopnost / dovednost
Kvalifikace uživatele, pracovníka nebo kontaktu
Právo spravovat kvalifikace uživatelů
Úrovně kompetencí a kvalifikací
Metodika a systém řízení kvality
Co tvoří metodiku / SMJ objectsSVG
Adminitrace oblastí, projektů, kalendářů
Správa jedinečných identifikátorů
Šablony pro jedinečné identifikátory
Problémy, tickety a jejich řízení
Generování odpovědi zákaznického centra
Objekty, kterých se problém týká
Problémy, incidenty, helpdesk tikety
Řízení incidentů, neshod v kvalitě
Grafy pro dokumentaci vývoje zpracování úkolů a problémů
Tým projektu nebo tým k pracovnímu postupu
Vrátit plán projektu podle baseline
Tlačítka pro aktivaci události
Vzorové úkoly a metodiky oblasti
Vzorový úkol – Pracovní postup
Objekty vztahující se ke vzorovému úkolu
Proč nejdou některé údaje smazat
Souhlas vedoucího s výkazem práce
Vliv úkolu na právo měnit připojené objekty
Kontakty, adresáře, smlouvy
Systémová práva a nastavení modulu CRM
Ochrana osobních a obchodních údajů
Posílejte hromadné zprávy v souladu s GDPR
Jak korektně zapomenout údaje o osobě
Odhlášení a nastavení preferencí
pro hromadnou poštu
Odhlášení a nastavení preferencí
pro hromadnou poštu
Přehled objednávek pro zákaznické skupiny
Správa a automatizace webu
Nastavení základních web služeb
Uložit přístup k webové stránce
Odpovídací formulář – nastavení
Uživatelská dokumentace AyMINE
Modul Personalistika
Bezpečnost modulu personalistiky
Personalistika – uživatelská oprávnění
Synchronizace pracovníků a uživatelů systému
Správa údajů o oddělní / divizi
Produkty, aktiva, nákup a prodej
Produkty, aktiva, nákup a prodej
Správa modulu Majetek & Obchod
O kritériích kvality u produktů
Přepočítat nabídku a objednávku
Přístupová práva k nabídkám a cenám
Přijatá objednávka na zboží nebo služby
Vlastnost produktu nebo výrobku
Správa financí
Metriky a měření
Souhrny práce z generovaných dat
Technické moduly
Modul Sabre
Konektor mezi AyMINE a Enterprise Architect
Databázový link do databáze Enterprise Architect
Konektor mezi AyMINE a Enterprise Architect
Systémové moduly
Framework – systémový základ
Nastavte si, jak váš systém vypadá a funguje
Soukromé poznámky a značky k záznamům
Správa systému
Zabezpečení příspěvků a interních diskuzí
Kopírování a přesouvání souborů mezi objekty
Nastavení brán pro externí zprávy
Nastavení IMAP brány pro emailovou komunikaci
Nastavení brány pro internetové volání
Skupiny, týmy a pracovní pozice (role)
Vožení podřazené skupiny / role
Propojení uživatelů s VOIP ústřednou
Automatické potvrzení příchozí zprávy
Pravidla pro automatickou odpověď
Pravidla pro odesílanou zprávu
Kryptopeněženka
Kryptopeněženka v AyMINE je nástroj pro uchovávání hesel k šifrovaným datovým trezorům.
Kryptopeněženka je vždy striktně osobní a přístup k ní má pouze vlastník, když zná přístupový kód. Pro přístup je nutné splnit obě podmínky, protože přístup ke kryptopeněžence je vázán na uživatelské jméno i privátní PIN.
K čemu kryptopeněženka slouží
Kryptopeněženka uchovává přístupové kódy k datovým trezorům. Ke každému trezoru, ke kterému dostanete přístup, se tento přístup uloží do vaší kryptopeněženky.
Abyste mohli přistupovat k datovému trezoru, musíte nejprve odemknout kryptopeněženku na svém zařízení. Tím aplikace získá kódy, kterými může obsah datových trezorů dešifrovat. Bez toho se k nim nelze dostat.
Jak je kryptopeněženka zabezpečena
Pro odemknutí kryptopeněženky je potřeba použít několik hesel, každé z nich je přitom uloženo jinde:
- Potřebujete samotnou peněženku, která je buď ve vašem zařízení, nebo uložena zašifrována na serveru
- Potřebujete kód, který je vygenerován pro vaši organizaci. Nikdo mimo vaši organizaci se k němu nemůže dostat. Tajný kód firmy uložen odděleně od zašifrovaných peněženek
- Je třeba použít vaše uživatelské jméno. Peněženku nelze zneužít pod jiným účtem.
- Potřebujte znát váš PIN, který znáte jenom vy a nikdo jiný.
Kód firmy i váš vlastní se použijí dohromady a tvoří společně součást heslo pro silné AES šifrování.
Proč je součástí hesla tolik?
Několik součástí hesla slouží k tomu, aby se znemožnilo přístupu k peněžence nejenom cizím útočníkům, ale potenciálně i administrátorům, kteří mají přístup k systému nebo někomu, komu by se nějak podařilo vaši peněženku přesunout pod jiný účet (což technicky nelze vyloučit, např. přidělením vašeho účtu někomu jinému.)
Hodí se vědět
Jak je možné, že mi vlastník trezoru může odebrat přístup k trezoru? Dostane se tak do mé peněženky?
Do vaší peněženky se nikde nemůže dostat a nikdo z ní přístup nevezme. Přesto vám ale správce trezoru může odebrat přístup. Abyste mohli k datovému trezoru přistupovat, musíte mít k němu práva (uděluje správce) a současně přístupový kód.
Když vám správce odebere právo, kód ve vaší peněžence zůstává, ale vy ho nemůžete použít. Je to jako když máte klíč ke dveřím, ale přede dveřmi je ještě mříž a od té klíč nemáte.
Klíč vám z peněženky odebere aplikace automaticky poté, co kryptopeněženku odemknete. Po odemčení aplikace zjistí, k jakým trezorům máte přístup a odstraní klíče od těch, ke kterým jste přístup ztratili.
Jak se ke kryptopeněžence dostanu na jiném zařízení? Není ohrožena při přenosu?
Kryptopeněženku máte pouze jednu, ale můžete k ní přístup na každém důvěryhodném zařízení. Peněženka je stále zašifrována, odemknuta je vždy pouze ve chvíli, kdy je třeba použít některý z klíčů, nebo do ní vložit klíč nový. Ve chvíli, kdy je uložena na serveru, nelze ji rozšifrovat.
Je bezpečnost kryptopeněženky ohrožena, pokud použiju jako kód přihlašovací heslo?
Systém nikdy neukládá hesla do systému nešifrovaná. Proto je z hlediska systému jedno, pokud použijete stejné heslo. Přesto to ale důrazně nedoporučujeme. Bezpečnost se tím totiž snižuje na vaší straně - pokud se před někým budete do AyMINE přihlašovat, může vaše heslo zaregistrovat a pak se dostat do systému i do peněženky. Když budete mít kód k peněžence jiný, tato možnost odpadá.
Jak moc bezpečnost peněženky závisí na délce hesla?
Jako u každého hesla, pokud se někdo dostane k možnosti hesla zkoušet hrubou silou, nelze vyloučit, že kratší heslo uhodne. V každém případě doporučujeme heslo alespoň 6 znaků, 4 znaky jsou minimum, méně vám systém nedovolí.
Musí být PIN číselný?
Heslo mohou tvořit jakékoli znaky včetně diakritiky a speciálních znaků, nejste omezeni na čísla.
Ukládá aplikace někde PIN?
Po dobu, kdy máte peněženku v aplikaci odemčenou, je v paměti aplikace uložen dekódovací řetězec. Automaticky se odstraní, když aplikace 10 minut nepoužíváte. Pak se aplikace zamkne a přitom odstraní přístup ke kryptopeněžence. Pro novou práci s ní musíte heslo znovu zadat.
Přihlašovací PIN se nikdy nedostává z vašeho zařízení pryč - nepřenáší se na server ani se neukládá nikam, kam mají přístup aplikace zvenku nebo škodlivý kód např. v podsunuté stránce (java script). Vy také nikdy nikomu přístup nesdělujte. Ani administrátoři ho nikdy k ničemu nemají právo požadovat.
Proč je přístup ke kryptopeněžence výhradně z bezpečného zařízení?
Pokud budete k AyMINE přistupovat z neznámého prohlížeče, není možné zajistit, že budou v bezpečí data, která vyjmete z datového trezoru. Omezení práce s kryptopeněženkou tak slouží zejména k ochraně trezorů.
Mohu si kryptopeněženky ukládat něco jiného? Třeba bitcoiny?
Ne, kryptopeněženku lze použít pouze na klíče k datovým trezorům, na nic jiného. V AyMINE si ale můžete zřídit vlastní datové trezory a do nich ukládat jakákoli data. V principu i bitcoiny. Upozorňujeme, že AyMINE ani datové trezory nejsou navrženy s cílem ukládat do nich kryptoměny a provozovatel neručí za případné škody.