AyMINE

Moduly

Řízení úkolů, projektů a kvality
Kontakty, adresáře, smlouvy
Správa a automatizace webu
Modul Personalistika
Produkty, aktiva, nákup a prodej
Správa financí
Metriky a měření

Technické moduly

Modul Sabre
Konektor mezi AyMINE a Enterprise Architect

Systémové moduly

Framework – systémový základ
Správa systému

Ozvěte, co vás zajímá

Chcete se rovnou zeptat?

Volejte na tel. +420 605 203 938

nebo využijte další kontakty

Zlepšení a preventivní opatření

Zlepšní a preventivní opatření jsou základním nástrojem zvyšování kvality. V AyMINE je jejich správa součástí modulu řízeí kvality

Rozdíly mezi zlepšením a prentivním opatřením

Smyslem zlepšení je vylepšit, jakým způsobem probíhá činnost. Logickým důsledkem zlepšení je buď

  • Nyšší kvalita výrobků (zahrnuje i zlepšení konzistence kvality, tedy menší odchylky), nebo
  • Nižsí náklady procesu, nebo
  • Vyšší ryhlost

Smyslem preventivního opatření je zabránit, aby nenastal problém ať už by šlo o problém výrobkun incident v rámci výrobního procesu nebo neshodu v dodržování kvality.

Dokumentace zlepšení a preventivních opatření

Obojí je sledování v rámci oblastí v AyMINE. Abyste mohli zlepšní nebo preventivní optaření využívat, musíte mít aktivní oblast norem a aktivní procesní oblast řízení kvality.

Zlepšení nejsou v rámci projektu

Preventivní opatření ani zlepšení nejsou součástí řízení projektu. V projektu jsou prevetivní opatření součástí řízení rizik, konkrétně plán minimalizace rizik. Procesní zlepšení se řeší mimo projekt v rámci zlepšní interních procesů (v oblasti řízení kvality). Zlepšení vyvíjeného produktu se řešení v rámci změnových požadavků nebo přímo v rámci analýzy produktu.

Proces zlepšení

  1. Návrh na zlepšení může vzniknout kdykoli a při jakémkoli procesu. Standardní postup je, že návrh je zaslán manažerovi kvality příp i vlastníkovi procesu, ke kterému se zlepšení vztahuje.
  2. Manažer kvality nebo vlastník procesu zaznamená návrh mezi návrhy na zlepšení. Manažer spravuje obecné návrhy, které nesměřují na konkrétní proces nebo zahrnuje více procesů. Vlastník procesu spravuje zlepšení ke konkrétnímu procesu.
  3. Návrhy na zlepšení mohou být projednány na poradě. Konkrétní zlepšení je ideově rozpracováno přímo v návrhu (v rámci záložky Návrh řešení).
  4. Pro implementaci jednotlivých kroků vytváří správce návrhu úkoly přímo z návrhu. Úkoly jsou díky tomu s návrhem provázány a je tak dokumentováno, zda a jak by návrh zpracován.
  5. Po dokončení návrhu je jeho stav změněn na ukončen.